BasBQ
Beef en Steak

Grill guru elite VS. Masterbuilt

 

Spekkie

Pitmaster
Berichten
593
Zoveelste topic, zoveelste vraag.

In mijn zoektocht heb ik nog 2 opties open; gg elite en de masterbuilt. Welke heeft jullie voorkeur en waarom? Alvast bedankt voor het meedenken:)
 
Ik heb voor de MB gekozen, vanwege “herkomst”, garantie en beschikbaarheid/uitwisselbaarheid accessoires. En in dit specifieke geval, misschien dat het prijsverschil voor jou van belang is? Kun je nl. mooi stukje vlees voor halen.
Zou wel in de gaten houden dat de MB er binnenkort uit is, althans volgens de geruchten.
 
Masterbuilt heb ik gezien voor €775 en gge voor €850. Dus dat is wel te overzien, zeker omdat de gge meer compleet lijkt te zijn bij aanschaf
 
Paar tientjes erbij voor divide&conquer van KJ en je mist alleen een hoes en kolenmand, staatbtegenover levenslange of vijfjarige garantie. De MB zag ik laatst nog ergens voorbij komen voor ik meen 699 (ik heb overigens standaard Prijs van 750 betaald), heb je de hoes ook “verdiend” 😉

Beide zijn natuurlijk prima apparaten, dus tja, een buil zul je er vast niet aan vallen.
Succes met je overweging!
 
Paar tientjes erbij voor divide&conquer van KJ en je mist alleen een hoes en kolenmand, staatbtegenover levenslange of vijfjarige garantie. De MB zag ik laatst nog ergens voorbij komen voor ik meen 699 (ik heb overigens standaard Prijs van 750 betaald), heb je de hoes ook “verdiend” 😉

Beide zijn natuurlijk prima apparaten, dus tja, een buil zul je er vast niet aan vallen.
Succes met je overweging!
Goeie overweging. Die hoes heb ik toch niet nodig, staat onder een overkapping. Goedkoopste MB die ik kan vinden is 775 incl verzending. Nog steeds een mooie prijs..
 
Dan zou ik de MB maar snel bestellen, als je die overweegt. Spul is telkens razendsnel uitverkocht valt me op.
Heb de mijne bij Intratuin Duiven gehaald, van de zomer.
 
Zag hem ook staan idd , is in mijn beleving dezelfde hoewel ik deze benaming nog niet eerder heb gezien
 
Als je hem niet inbouwt en niet onder een afdak zet kunnen de gebuikte materialen ook belangrijk zijn.
De Grill Guru Elite heeft een RVS Magriet top, en een degelijk RVS onderstel.

Het gebruikte materiaal voor het eitje van de Elite versie is gemaakt van cordieriet en ik dacht dat de Mastebuilt van Auplex is. Of dat beter of slechter is, weet ik niet.

De meegeleverde accessoires zijn enorm.
Extra roosters zodat je op 3 verschillende hoogtes kunt werken, halve maanstenen en als je met rooksnippers werkt is, het gaatje voorin erg handig. Je hoeft niet heel de bbq te openen om extra rookhout toe te voegen. Er zit ook een hulpstuk voor bij. Ook een aspook en een hoes zijn aanwezig.

Ik heb deze uitvoering al vanaf 2017, en hij ziet er, zeker na een keer goed heet stoken, als nieuw uit.
 
Als je hem niet inbouwt en niet onder een afdak zet kunnen de gebuikte materialen ook belangrijk zijn.
De Grill Guru Elite heeft een RVS Magriet top, en een degelijk RVS onderstel.

Het gebruikte materiaal voor het eitje van de Elite versie is gemaakt van cordieriet en ik dacht dat de Mastebuilt van Auplex is. Of dat beter of slechter is, weet ik niet.

De meegeleverde accessoires zijn enorm.
Extra roosters zodat je op 3 verschillende hoogtes kunt werken, halve maanstenen en als je met rooksnippers werkt is, het gaatje voorin erg handig. Je hoeft niet heel de bbq te openen om extra rookhout toe te voegen. Er zit ook een hulpstuk voor bij. Ook een aspook en een hoes zijn aanwezig.

Ik heb deze uitvoering al vanaf 2017, en hij ziet er, zeker na een keer goed heet stoken, als nieuw uit.
Bedankt voor je tips! Voor zover ik weet is MB van KJ toch?

Rookhout toevoegen is misschien wel handig..
 
De MB is eigenlijk de KJ 1in het zwart
Ja precies, omdat je eerder zei dat de MB van auplex (merknaam, maakt kamados van versterkte klei) was? Voor zover ik kan vinden is de MB van cordieriet (materiaal), gemaakt door KJ
 
Domme vraag misschien, is de MB 300s hetzelfde als de MB Classic?
De “classic” die mij verkocht is, stond als 300S op de bon.
Vermoed dat classic de subtiele verwijzing is naar de KJ classic 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan