BasBQ
Beef en Steak

Grill Guru Classic Large.

Hoeppie

Tondelzoeker
Berichten
4
Beste Forum Lezers,

Zoals jullie kunnen zien bij voorgesteld ben ik opzoek naar een leuke Kamado of goede Weber (weet het nog niet helemaal voor mijzelf)

Ook is mijn budget voor een "goede" Kamado nog niet toereikend. ook betwijfel ik of deze in de komende jaren toereikend word. je kent het wel een gezin en omstandigheden wat ook geld nodig heeft.

Toch zag ik een leuke Kamado staan op marktplaats.
Nieuw Grill Guru Classic Large. Hierin zit een barst in het keramiek. Hij is wel nieuw.
Ik ben me hier een beetje in aan het verdiepen.
Op zich de reacties wat ik op deze Kamado zie zijn best positief voor het geld waarvoor hij te koop is.
Dus daar word ik dan ook positief van.

Alleen die scheur maakt me ernstige zorgen. Volgens de verkoper (een bedrijf in Nederland) heeft hij deze eerder zo verkocht en hier geen last van gehad.
op internet zie ik wel een filmpje met brandwerende kit en glasvezel waarmee ze het opknappen. (is ook zo wat in een nieuw product te schuren en kitten maar goed ben wel handig)

Hoor graag wat jullie denken
- ervaring met deze kamado
- ervaring met een scheur in het keramiek.

alvast bedankt.

Gr Patrick.

 
Ik zou nooit een kamado kopen waar een scheur in zit. Die zal door hitte uitzetten en bij afkoelen weer krimpen en zo verder scheuren. Lekker laten staan.
 
Ik heb zelf (ook van de Hornbach) een blauwe Grill Guru Classic en ik ben er nog steeds onwijs blij mee.
Fantastisch apparaat, verder ik sluit mij aan bij Bram.
Je kan hem plakken wat je wil, maar het laat zich raden hoe de keramiek op verder verhitten en afkoelen reageert.

Hoe zit dat dan, volgens deze verkoper, met de garantie?
Hij kan wel meer zo verkocht hebben en er naar eigen zeggen verder geen 'last' mee hebben gehad, maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd.
 
Ik zou er ook nooit ??n kopen met de barst. Dit zou mijn inziens sowieso niet moeten gebeuren als hij nieuw is. Dit kan alleen maar erger worden bij opwarmen en afkoelen wat Bram al aangeeft
Dus lekker laten staan!
 
Bram zei:
Ik zou nooit een kamado kopen waar een scheur in zit. Die zal door hitte uitzetten en bij afkoelen weer krimpen en zo verder scheuren. Lekker laten staan.

+1
 
Terug
Bovenaan Onderaan