BasBQ
Beef en Steak

Great balls of fire met krieken

 
 

derkzz

Stoker
Berichten
496
Hoi hoi..
Voor de bbq wedstrijd van " de andere kant"
Mochten we een Belgische gerechtje maken.

Allee seg menneke..
Daar houd mijn Belgische dan ook op.
Ik had me kapot zitten denken wat ik maken kon.. niks schoot me te binnen. Ik had me er bij neergelegd dat ik deze over ging slaan.
Op zoek naar rub receptjes kwam ik toevallig bij jord althuizen uit.. en wat ziet mijn oog.. great balls of fire met krieken..
Nog nooit van gehoord..maar volgens de tekst moet dit toch een Vlaamse klassieker zijn. Dus zo gezegd zo gedaan.

Omdat we bij moeders op de boerderij moeten passen hebben we daar een tent opgezet onder het motto vakantie. Na de ellende van weer code geel inclusief ingestorte party tent.

20240524_202215.jpg


Toch de droge sokken weer aangedaan..tent opgezet..wga klaar gemaakt.. kan niet meer mislukken.

Indoor gehakt gerubt..en ballen van gemaakt

20240525_143308.jpg


20240525_143900.jpg


Op de wga met een flinke chunk appelhout.

20240525_150331.jpg


Met de nadruk op flinke chunk..
De deksel paste er niet eens meer op.😂

20240525_150408.jpg


Dan de spulletjes klaar zetten voor ons krieken sausje.. bbq saus. Kriek bier en krieken ( eigenlijk kersen..krieken liggen niet voor het oprapen in Nederland, ik hoop dat de jury een oogje toe knijpt.)

20240525_153849.jpg


Ondertussen spelen met me nieuwe schuifjes..mooi man

20240525_151826.jpg


En alvast een biertje om in de stemming te komen..

20240525_160139.jpg
 
Mooie glimmende kersenballen!
 
Dat ziet er goed uit. Leuk, lekker op de WGA. Due ook is voorzien van knappe luchtschuiven!

Maar over welke wedstrijd heb jij het? Niet een van het forum toch?

Bij Vlaams denk ik aan stoverij. Eventueel met friet, bijv uit rotiseriemand?
Maar je balken met krieken zijn zeker origineel. Zal wel gesmaakt hebben!
 
De laatste foto ziet er schitterend uit!
Maar bbq wedstrijd andere kant 🤷‍♀️ waarom doe je niet gewoon mee aan de fotowedstrijd hier op het forum 🤔
 
Dat ziet er goed uit. Leuk, lekker op de WGA. Due ook is voorzien van knappe luchtschuiven!

Maar over welke wedstrijd heb jij het? Niet een van het forum toch?

Bij Vlaams denk ik aan stoverij. Eventueel met friet, bijv uit rotiseriemand?
Maar je balken met krieken zijn zeker origineel. Zal wel gesmaakt hebben!
Hoi, ja klopt indd niet van dit forum. Ik ben al dik 10 jaar lid van een ander forum..
Ik geloof dat onze hoofd leden ooit samen zijn geweest, maar door onenigheid heeft ieders een eigen kant gekozen.

De laatste foto ziet er schitterend uit!
Maar bbq wedstrijd andere kant 🤷‍♀️ waarom doe je niet gewoon mee aan de fotowedstrijd hier op het forum 🤔
Ja zou ik eigenlijk wel moeten doen, maar 2 forums bij houden is al een dagtaak.. maar wie weet😊
 
Als echte Vlaamse klassieker mag je vanille pudding poeder gebruiken voor uw kersen saus te binder, dan is die honing niet meer nodig.
Dan nog een mooi stuk donker brood en het is feest🙂
 
Als echte Vlaamse klassieker mag je vanille pudding poeder gebruiken voor uw kersen saus te binder, dan is die honing niet meer nodig.
Dan nog een mooi stuk donker brood en het is feest🙂
Ow goede..dat zal fijn combineren
 
Terug
Bovenaan Onderaan