Beef en Steak

Grain fed short ribs

 
 

Monstersinc

Kooltjesharker
Berichten
111
Vandaag misschien wel het lekkerste stukje vlees voor de bbq, runder ribs.

Gisteren begonnen met trimmen, niet echt een vet cap maar wel heel veel zilvervlies of silver skin of hoe je het wilt noemen.

20240822_190635.jpg


De rub gemaakt, deze keer de Beef rub van Pitmaster X genomen. Verschillende recepten van hem al geprobeerd en deze zijn mooi in balans volgens de critici hier.

Het plan voor vandaag. Rond half 10 op de bbq, uiteindelijk 20 voor 10 geworden, aangezien de werklui van de nieuwe trap wat vragen hadden.

20240823_093753.jpg


We koken vandaag met Marabu en whiskey/eiken chunks. Verder is het plan om niet te wrappen, en ongeveer iedere uur tot anderhalf uur licht te sprayen. Het sprayen is puur als test, de vorige keer zonder wrap en spray waren ze ook heerlijk. Sprayen zal gewoon met wat lauw water zijn.



20240823_142933.jpg


Op een paar minuten na 5 uurtjes gelegen, meater gaf 92 graden, dat is wel snel... met de prik thermometer naar buiten en jawel overal boter zacht. Volgens de meater is de temperatuur tussen de 120 en 130 graden geweest al begin ik hier wel aan te twijfelen langzaam, er staat hier vaak een flinke wind dus dat schommelen is wel verklaarbaar.

Ze liggen nu ingepakt in de oven op 65 graden te rusten en te wachten tot er gegeten word. Het rook fantastisch en voelde aan als een kussentje.

vergeten om de foto van het aangesneden resultaat toe te voegen. Reactie vrouw... eerst stilte daarna dit is echt het beste wat je tot nu hebt gemaakt.
20240823_182737.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker man! Sprayen met bruin bier is ook top!
 
Lekker deze ribbs.
Je kan met van alles sprayen. Met water alleen heb ik het nog niet gedaan. 😂
 
Lekker deze ribbs.
Je kan met van alles sprayen. Met water alleen heb ik het nog niet gedaan. 😂
Pure nieuwsgierigheid als ik eerlijk moet zijn. Zag een tijdje terug wat voorbij komen van die bekende bbq tenten in Amerika en die zag ik dat met water doen dus vandaar.

Moet zeggen, proefde wel iets van verschil, maar niet om het echt een game changer te noemen.
 
Pure nieuwsgierigheid als ik eerlijk moet zijn. Zag een tijdje terug wat voorbij komen van die bekende bbq tenten in Amerika en die zag ik dat met water doen dus vandaar.

Als je sprayt met azijn of bier of andere drank dan kan dat wat smaak meegeven maar het belangrijkste effect van sprayen (dus ook met water) is dat je de buitenkant minder hard gaart en dus minder indroogt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan