BasBQ
Beef en Steak

Golden Flame briketten van Hornbach.

 

Smokie.

Pitmaster
Berichten
602
Toen ik de Napoleon briketten bij Hornbach haalde zag ik ook (kokos)briketten van Golden Flame staan met een vriendelijk prijskaartje. Heeft iemand ervaring met deze briketten?

2AC83F80-D1CE-4ABE-9D47-95D4C46C3A98.jpeg


0026DFBA-B6D3-4960-BC89-2BA7DFBBF89C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nu is de vraag wat is een vriendelijke prijs 😉
 
De kokosbriketten voor een vriendelijk €6,95 / 5 kg en de gewone briketten voor een zeer vriendelijke €9,95 / 10 kg.
 
Geen idee of het goed of slecht is.

Ben echt wel een fan van Ecobrasa. Kosten wat meer. Voordeel is ook dat de kwaliteit heel constant is. Dan hoef je niet bij elke nieuwe doos/zak uit te vogelen hoe het brand.
 
Ik heb de goede verhalen van Ecobrasa inderdaad al gelezen. Zelf gebruik ik voor de l&s sessies de Napoleon staven. Voor de korte sessies echter minder geschikt. Als ik de Ecobrasas moet bestellen ben ik zo €30,- kwijt. Soms is 'second best' met een voordelige prijs en makkelijke verkrijgbaarheid ook goed voor mij. Vandaar mijn vraag.
 
Persoonlijk stop ik dan liever die energie in hoe en waar ik de beste (ecobrasa inderdaad) voordelig in kan kopen 😜
 
Misschien kun je me daar dan mee verder helpen? Daarbij, andere mensen andere wensen 😉
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je me daar dan mee verder helpen? Daarbij, andere mensen andere wensen 😉
Goed op aanbiedingen letten, vrij recent een gemeld ik heb toen wat dozen ingeslagen wellicht nog terug te halen.
 
Misschien kun je me daar dan mee verder helpen?
Goed op aanbiedingen letten, vrij recent een gemeld ik heb toen wat dozen ingeslagen wellicht nog terug te halen.

Inderdaad, net wat Hans opmerkt, er zijn regelmatig aanbiedingen en als er een hele mooie voorbij komt (heel) groot inslaan...... Droog opgeslagen blijft het jaren goed.... Als je het hele jaar rond de BBQ stookt heb je niet snel teveel ;)
Daarbij, andere mensen andere wensen 😉
Dat is ook precies wat ik zeg hé...... PERSOONLIJK stop IK dan liever die energie in hoe en waar ik de beste (ecobrasa inderdaad) voordelig in kan kopen.
 
Hoofdletters en vetgedrukt is niet nodig hoor. Het was heel duidelijk. 😂
 
Goed op aanbiedingen letten, vrij recent een gemeld ik heb toen wat dozen ingeslagen wellicht nog terug te halen.
Even zoeken dan. Bedankt!
 
Ik pik dit weekend een zak GF briketten op. Ik laat je wel weten wat ik er van vind.
 
Mooi man. Nieuwsgierigheid dat zie ik graag. Ik denk dat ik binnenkort ook een zakje haal.
 
a8d9717b4528cc6c0c393a12286a275a.jpg
 
Er gaat niks boven de praktijk 👍
 
Inmiddels 2 zakjes kokosbriketten in mijn bezit. Stevig geperste kussenvormige briketten en nauwelijks gruis in de zak. Binnenkort maar eens proberen.
 
Ik ook
 
Jaren geleden verkochten ze deze in geel groene zakken bij oa de praxis. Wat ik me herinner was het niet veel soeps toen. Maar dat kan wellicht veranderd zin .
 
Ik heb de laatste tijd wat gestoeid met AH Kokosbriketten die voor zeer weinig in de uitverkoop lagen en die helemaal niet slecht zijn. Mooi om de Golden Flame Kokosbriketten eens mee te vergelijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan