Beef en Steak

Goedkope alternatieven hulpmiddelen

Patrick D

Tondelzoeker
Beste mede bbqers,

Omdat de aanschaf van een bbq/kamado al prijzig genoeg is, ben ik op zoek naar goede "goedkopere" hulpmiddelen.
Ik heb al eens gehoord dat iemand lashandschoenen gebruikt ipv bbq handschoenen. Scheelt enorm in prijs, maar werkt net zo goed
Ben benieuwd

Misschien al een stap verder dan dat je bedoeld, maar koop losse kruiden en maak je eigen rubs, scheelt enorm in de kosten.

Ik heb mijn set net aangeschaft en gisteren mijn eerste kook gedaan. Deze dingetjes heb ik gekocht.

e60e2a57bd67ac7c0df0816b5567eb2c.jpg

Druipbak ikea van 5 euro. Is van rvs en iets van 34 cm. Past perfect

ccabd102909669da5d7f74c7fdfaf557.jpg

Lashandschoenen via bol.com. Ik gebruik deze ook voor mijn houtkachel en werkt perfect. 20 euro

a55b69251382fd78b519fc29c6b5a540.jpg

Vleestang 40cm gewoon gekocht bij de kookwinkel. Deze was vorige week in de aanbieding voor 12,95.

Verder heb ik inderdaad ook thermometer Fantast van ikea. Ondanks dat ik een Meater heb komt deze heel goed van pas bij kleinere stukken vlees omdat de meater er best ver in moet. Kost maar een euro of 6.

Ik heb overigens veel tips uit het boek van Noskos gehaald dus credits naar hem.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik gebruik(te) de onkruidbrander van de action. Bij deze kun je de steel afhalen zodat het een mooi compact ding is.
Maar voor 99% toch wokkels
Verder idd pannendekselhouder , rvs rekje en braadsledes van de ikea
Gierijzeren grilplaat temu/alie 1kant glad andere kant grilstrepen
Om een half direct en indirect gedeelte te maken heb ik een rooster genomen die net boven de kolen zit met daarop een doorgeslepen pizzasteen van de lidl. Verder kolenbakje alie/temu/action of waar je het ook vandaan haalt. Deze kun je gebruiken als je de kolen een keer aan 1 kant wil hebben.
Op deze creatieve manier heb je al heel veel bespaart tov orginele accessoires.

IMG_5939.jpeg

IMG_5944.jpeg

IMG_5940.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik zie dat die messen van Forged op dit moment immens populair zijn. Zien er mooi uit maar toch al gauw over de honderd euro.

Ik gebruik uitbeen/fileer mes van victorinox. Fantastische kwaliteit, hygiënisch en mega scherp voor echt een fractie van de prijs.

Deze messen worden ook door veel slagers gebruikt. Misschien niet zo mooi maar goed voor de portemonnee

2383f6009e47fab6b0fc78a4bd3bfb07.jpg

Ik zie dat die messen van Forged op dit moment immens populair zijn. Zien er mooi uit maar toch al gauw over de honderd euro.

Ik gebruik uitbeen/fileer mes van victorinox. Fantastische kwaliteit, hygiënisch en mega scherp voor echt een fractie van de prijs.

Deze messen worden ook door veel slagers gebruikt. Misschien niet zo mooi maar goed voor de portemonnee

2383f6009e47fab6b0fc78a4bd3bfb07.jpg

Heel veel fijner ga je ze niet vinden.

Als je toch bij de action bent neem dan deze dienblad mee voor als druippan . Werkt perfect.

IMG_2059.png

Het is maar wat je wil en waar je mee wilt beginnen.
Begin eens met fatsoenlijk houtskool. Dat hebben ze niet bii de supermarkt en tankstation. Welkoop heeft frequent aanbiedingen.
Koop een paar goede bbq handschoenen. Lashandschoenen zijn om te lassen. Welkoop heeft een leuke startersset voor €15,--
Koop goede tangen. Een stuk vlees dat uit een goedkope tang valt levert ergernis op.
Veel zaken zij bij ikea te koop
Beetje fatsoenkijke kernthermometer is ook handig
Succes.

Terug
Bovenaan Onderaan