BasBQ
Beef en Steak

Go anywhere te koop op MP

 

blefke

Stoker
Berichten
354
Onderstaande mail kreeg ik ik in mijn mailbox, nadat ik heb gereageerd op een advertentie op marktplaats.
Krijg hier een vreemd gevoel bij, dat deze advertentie wel eens niet echt zou kunnen zijn.
Kijk alleen al naar de zins opbouw..
Twijfel dan ook om deze te kopen.
En bij twijfel koop ik niet  B-)
Greetz,
Blefke




Wij zijn u van harte dankbaar, wegens uw interesse in onze aanbod van de Weber Go-Anywhere Houtskoolbarbecue.

Deze is nog op onze voorraad en beschikbaar. De houtskoolbarbecue is verzendbaar.

De prijs van ? 69,99 is inclusief verzend- en handelingskosten.

U kunt het totaalbedrag van ? 69,99 overmaken naar het zakelijke rekening van Dr. Pellet:

IBAN: NL76 RABO 0303 XXXXXXXXX
Banknaam: Rabobank
Ten name van: Dr. Pellet
Stad: Alkmaar

Het team van Dr. Pellet heeft bij deze eenmaal de Weber Go-Anywhere barbecueset voor u gereserveerd.

Het team van Dr. Pallet wenst u alvast heel veel plezier ermee en ook wensen wij een prettige voortzetting van de dag.

Dank u voor uw bestelling en graag tot een volgende keer.


Met vriendelijke groeten,

Dr. Pellet Team 

En hier de volgende mail die ik heb ontvangen
Hallo,

Bedankt voor uw reactie.

PayPal was mogelijk, maar deze is tijdelijk geblokkeerd nadat er mensen zijn geweest die hebben betaald bij ons met gestolen gegevens.

Ideal is mogelijk wanneer onze website klaar is voor gebruik. Deze website zal zijn: www.drpellet.nl

Neemt u ons aub niet kwalijk, wegens het ongemak.

Wij kunnen u wel een betaalbewijs vooraf mailen naar u.

Graag zien wij uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

Dr. Pellet Team
 
Ziet er niet echt betrouwbaar uit.

Via de volgende site kan je wat controles doen of deze persoon al bekend is als oplichter:
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
 
nee daar zou ik ook niet kopen.
 
Mijn eerste gevoel is ook niet echt positief, zegt misschien niets, maar als je in je bedrijfsnaam al een spelfout maakt  :-?
 
MidVe zei:
Maar als je in je bedrijfsnaam al een spelfout maakt  :-?
Tja dat was ook o.a. mijn gedachte
En dan ook nog paypal geblokkeerd, door derden?
Maar het zou zo maar kunnen dat het toch een eerlijke verkoper is ;-)

Blefke
 
Ik zit in de regio Alkmaar. En heb even aan collega's uit Alkmaar gevraagd of zij de naam Dr. Pellet of Pallet kennen............NEEN was het antwoord. Ik zou hem ook voorbij laten gaan. Je mag van mij natuurlijk ook vragen of de WGA afgehaald kan worden.

Edit: In de advertentie van Dr. Pellet voor de 67cm Weber staat overigens dat je met PayPal kan betalen.
 
hmmm nu weet ik dat paypal wel geblokkeerd is bij veel organisaties. mijn vrouw zit in de muziek en moet af en toe nog wel eens wat afrekenen met paypal en dat gaat nu ook fout en is door een aantal partijen ook geblokkeerd.

Dat gezegd hebbende, zou ik het ook niet echt vertrouwen.

Ik heb in mijn werk er zelf ook veel mee te maken gehad en heb ook wel eens wat artikelen geschreven er over.

Tips die ik altijd meegeef aan mensen zijn:

1. Google is je beste vriend hierbij - Zoek de bedrijfsnaam op, vind je niets over het bedrijf zelf, wees dan alert al maar het zegt nog niets.

2. Streetview - Heb je een straat adres, kijk even via google maps en gebruik dan streetview om te kijken of er ook echt een bedrijf zit. Vaak kun je al zien of het er betrouwbaar uit ziet.

3. WEBSITE -  Staat er een website of e-mail adres van een bedrijfswebsite bij. Zoek de website op.

4. WHOIS - Deze heeft toevoeging op nr. 3 en officieel heb je deze tip niet van mij  ;) maar je kunt bedrijfs informatie achterhalen van website domeinnamen. Stel, ik wil weten wie de eigenaar is van marktplaats.nl, dan ga ik naar http://www.sidn.nl, vul daar de domeinnaam in dat grote zoekveld, en klik op "Zoek". Ik krijg dan te zien of de domeinnaam bezet is of niet. Nu kun je vervolgens een checkbox aanvinken voor meer informatie en klik op OK.

Bij kleine instanties, kun je gelijk zien wie de persoon is die er achter zit, en soms zelfs een telefoonnummer / adres.

Uiteraard moet je met de laatste tip voorzichtig omgaan want het is en blijft adresinformatie en dat is privacy gevoelig.


Wat dit geval betreft sluit ik mij aan bij de anderen en dat is dat ik het niet zou vertrouwen. Meneer typt zijn eigen bedrijfsnaam al op 2 manieren en vind de reacties wat vaag. Het kan zijn dat hij professioneel wil overkomen en hier nog geen ervaring mee heeft maar goed het ziet er niet betrouwbaar uit.

Ik zou zeggen, geef iets meer geld uit en ga voor betrouwbaardere adressen.

(aangepast, spelfoutjes)
 
Was toch even benieuwd. Dus even MP bezocht.......geen advertenties meer van Dr. Pellet te vinden........
 
hmmm dan was het inderdaad geen betrouwbare verkoper. Goed voorbeeld dus van hoe je zo iemand kunt betrappen en jezelf behoeden ervoor.

 
blefke zei:
Wij kunnen u wel een betaalbewijs vooraf mailen naar u.

OK, doe maar, dan beloof ik dat ik na levering netjes zal betalen...  :D
 
Zo zie je maar weer.
Ik ben zelf dan ook voorstander van afhalen, en dat zeker als ik het niet vertrouw.
Heb hard genoeg moeten werken voor mijn geld.
Ook wel slim om niet meteen toe te happen.

En bedankt voor het delen.
Houdt ons allen scherp.
 
Om het verhaal helemaal compleet te maken zie onderstaande reactie van Marktplaats ;-)
Mijn vermoeden was dus juist..


Beste meneer of mevrouw,

U doet melding van een verdachte adverteerder. Bedankt dat u de moeite heeft genomen om ons hiervan op de hoogte te brengen.

Het betreft hier inderdaad een fraudeur. Wij hebben deze gebruiker inmiddels geblokkeerd voor verder gebruik van Marktplaats. Hierbij zijn ook de advertenties van de site verwijderd.

We zetten alle mogelijke middelen in om fraudeurs te weren van de site, maar we kunnen helaas niet garanderen dat kwaadwillenden de regels niet zullen proberen te omzeilen.

Wij zijn erg blij met meldingen van gebruikers. Mocht u in de toekomst nogmaals dergelijke advertenties tegenkomen, dan vernemen wij dit graag.
Met behulp van de knop 'Meld aan Marktplaats' kunt u Marktplaats op de hoogte brengen van een advertentie. U vindt deze knop onderaan iedere advertentie.

U kunt daar tevens de reden aangeven waarom de advertentie volgens u verwijderd zou moeten worden. Wij zullen de betreffende advertentie dan bekijken en waar mogelijk gepaste actie ondernemen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Met vriendelijke groet,
 
Ongelooflijk toch hoeveel oneerlijke mensen bestaan. Dat ze hun boterham op een eerlijke manier verdienen h?. In plaats van mensen op te lichten. Krijg het sch**t van zulke mensen. Gelukkig was je vermoeden juist!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan