Beef en Steak

Glorius boston butt pulled pork maken (eerste keer) + ander lekkers Aubrac & Rubia enzo

curvejjeje

Sprokkelaar
Berichten
26
Ik wou dit topic al even opstarten aangezien ik hoop wat tips te krijgen want heb schrik dat ik het allemaal terug ga verkloten.

De vorige keer was mijn vlees te ver heen gegaan. ik heb toen week later opnieuw hetzelfde stuk gekocht maar dan een 1.43 kilo cote de boeuf. Geluisterd naar de tips en ging beter! Kerntemperatuur van 48 graden en heb hem toen ingepakt in zilverfolie, maar die gaarde door naar intern 54 graden (had even niet gekeken en besefte niet dat het gewoon door ging als je hem van het vuur in folie inpakte) dus het was weer niet exact hoe ik het wou, maar toch genoten van het vlees.


DFE59610-2D11-4B9B-8090-6B529351F077.JPG


Keertje later mooie hamburgers van een van de beste slagers hier gekocht. +- 250gr 't stuk en die waren echt heerlijk. Werden vuurrood mooie rook kring en dat was wel echt genieten. Ik kreeg m'n kamado niet zo warm dus was op een 200 graden denk ik gemaakt. Verse cheddar erop laten smelten was wel echt genieten en super blij met m'n kamado.

2C4A9324-2CDA-4727-923F-9AF3D3E0B98E.JPG



0FB703EA-6D4B-4350-8816-9F4E16744816.JPG


Straks heb ik nog een filet pur van een kilo van paard die op de bbq bij een vriend gaat. Zal wel topic updaten daarover.

Vanochtend is mijn vlees aangekomen van Gustor. Topslager in België. Ik wou een pulled pork is maken (brisket lijkt me te moeilijk) en heb een mooi stuk van 2.2 kilo van een glorius butt varken. was een 42 eurie. Heb nog wat ander lekkers gekocht (Aubrac, wat angus stukkies, rubia gallega,...)

288ACEE3-5E74-4F1B-8DD1-10F83A9655F1.JPG


Die zijn voor een ander keertje....

De pulled pork is de volgende :

ABB71995-9A63-4B69-81EA-CBD59EB88C7C.JPG


Ik wou die Noskos kruiden maar die vond ik niet meer online op tijd. Ik heb wat receptjes gevonden van kruiden en moet nog wel wat kopen, maar ik heb verse zwarte peper, chilipoeder, paprikapoeder, zout. Gaat dit voldoende zijn? Ik heb ook een verse bbq marinade gekocht want dacht dan om te beginnen olie erop en dan die kruiden en daarna wanneer je inpakt die marinade erover? Of moet ik dat gewoon laten? Die was toch een 9 euro namelijk.

A1349B5F-72C5-43EC-8E38-96A2FA7B523D.JPG


Als jullie mij tips kunnen geven voor die pulled pork hoor ik het graag. Ik kan het eventueel uitstellen tot maandag met het verlengd weekend anders gaat ie er morgen op :D
 
Mooie vooruitzicht met die stukken vlees. Voor mijn pp gebruik in de volgende ingrediënten in de rub. Hoeveelheid kun je uiteraard naar wens aanpassen.

2 eetlepels zout
2 eetlepels suiker
2 eetlepels bruine suiker
2 eetlepels gemalen komijn
2 eetlepels versgemalen zwarte peper
4 eetlepels gerookt paprikapoeder
 
Lekkere plaatjes hoor!

20€/kg voor PP is lekker aan de prijs. Vraag me altijd af of het de prijs waard is (in het geval van pp dan he).
 
Gustor is een van de hoogst aangeschreven in belgie ds ja Dann be tal jar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De kilo filet pur was prachtig gisterenavond.
Heerlijk saignant.

paard.jpg



Ik was helemaal kapot van de rode wijn dus vanochtend wat te laat begonnen met de pulled pork. Ik heb de thermometer ook niet zo goed gestoken. Hij draait op 125 graden ik ben aan het proberen om hem voorzichtig ietsje lager te krijgen.

Heb zo een bakje met lauw water onder t vlees gezet op m'n heat reflector. Appelsnippers op de kolen.

Voor de kruiden snel nog naar de AH gegaan en Amerikaanse rub gekocht. Zat alles wel in wat lekker was en rijkelijk met zout bestrijkt.

Ik hoop dat ik het niet verpest.

Op het vlees had ik wel zo het dikste stuk vet weggesneden omdat kruiden niet hechten op vet zag ik op die video. 3 kleine stukjes zwoerd weggesneden. Het is wel niet zo'n model stuk als ik bij jullie zie van vorm.

pulledpork.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan