Beef en Steak

Glasfiber ipv vilt - KJC I ?

Nou, het zit erop. Gisteren lekker in het zonnetje vervangen, nog wel een aardig klusje trouwens.
Volgens mij zit het wel goed, moet nog even in de praktijk getest worden natuurlijk.

Het valt me wel op dat er nu wat 'vering' zit als je de dome wat aandrukt, zie de video hieronder. Voor de kenners: is dat oké, of is dat speling die je niet wil hebben?
Dat "veren" word veel minder binnen enkele keren gebruik . Geen zorgen werkt perfect.

Gaat gewoon prima , je hoeft nadien ook niets te verstellen aan je scharnieren.
Kortom , werkt 100%

Klopt.

Ik heb het al jaren op mijne KJC1. Mijn dealer zei wel om eerst 1 deel te doen en een week of 2 weken later het ander deel. Ik heb het zo gedaan en terwijl ook een hangbloempotje eraan gehangen voor die tijd. De gedachte er achter is dat eerst 1 deel wat platter wordt en daarna het 2de deel. Anders kan hij idd een klein beetje open staan, vermoed ik.

Wat me wel opvalt is dat ik heel in het begin wat rook zie ontsnappen door de gasket, maar eens alles warm is, is daar niets meer van te zien.

Hoi Visca,

Laat even weten als je een low&slow hebt gedaan met rookhout en of je de rook tussen de glasfiber ziet door komen. Super dat je dit met ons deelt, helpt ons KJC1 gebruikers in de keuze maken tussen vilt en fiber.
Hey! Ik heb afgelopen zaterdag shortribs gemaakt, vanaf een uur of 10 in de ochtend met in het begin een chunk eiken rookhout. Werkte perfect, nul komma nul rook door de glasfiber heen zien komen. Kan dus prima zo!

Dichtheid aan de dichting kan je testen met strookje papier.
Deksel openen en dan de papieren strip op dichting leggen.
Deksel sluiten en papier van tussen de dichting trekken, als ie goed sluit zal je weerstand voelen.
Als het papier los lijkt te zitten heb je een lek.

Terug
Bovenaan Onderaan