Bladerdeeg was net-aan gaar.
De vulling: 100 gr mon chou, 75 gr geraspe oude kaas, 1/2 tl tijm, 1/2 tl paprikapoeder.
Dit is voor 3 ? 4 varkenshaasjes.
Dat allemaal door elkaar mengen en in de haas proppen.
Jammer dat het bladerdeeg niet iets meer bladerde, zeg maar. Nu is het nog vrij compact zo te zien? Maar het ziet er erg leuk uit, ga je het vaker maken?
De gevulde varkenshaas gaat eerst ongeveer 3 kwartier op de Q bij 200 graden.
Daarna laten afkoelen, anders krijg je het bladerdeeg er niet omheen.
Vervolgens gaat het hele spul nog een half uur tot 3 kwartier op de Q. ook 200 graden.
(ik denk dat dit wel wat hoger mag, ga ik nog uitproberen)
Tip: Vouw de punt van de haas naar binnen zodat de haas overal even dik wordt. Zo gaard de haas egaal en krijgt hij overal dezelfde gaarring.
Voor een bros bladerdeeg korst moet je proberen ??n laag deeg over vlees te vouwen. Je kunt de kleine plakken op elkaar leggen en uitrollen tot een groot vel, of koop bladerdeeg dat op een rol zit. (Jumbo) Bestrijk het deeg met ei en bak op 220C 20 tot 25 of tot het mooi bruin en gaar is.
P.S. Dit is geen eigen wijsheid hoor! maar ik heb ooit ongeveer het zelfde klaar gemaakt en het zag er net zo uit. Ben gaan zoeken naar de oorzaak en vond deze oplossing, eureka!
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.