De nieuwe foodies kwam op de mat van de week, en ik zag iets staan wat mooi op de foto stond.. Maar gerookte forel, ik probeer vis te leren eten maar vond het spannend klinken. Snel weg gelegd.
Die middag kreeg ik een foto van m'n vriendin van hetzelfde recept: mag dit?
Nou toe maar dan.
Vandaag de Big green egg aangestoken om 4 grote aardappelen een uur te poffen.
De grote aardappelen eerst in geprikt met een vork.
En hop erop.
Vervolgens het mengsel gemaakt van de volgende ingrediënten; crème fraiche, lente ui, zwarte peper, cheddar en mosterd.
De gerookte forel in stukjes gebrokkelt.
Ik vond alleen een gevulde aardappel een beetje weinig, dus we maakte een worteltje erbij. Olie, honing, komijnpoeder, knoflook en tijm.
Worteltjes ingesmeerd
Die gingen er op, de aardappels kwamen eraf.
Toen even doorgewerkt.. De aardappels uitgeschept en in een bak gedaan, daarbij het eerder gemaakte mengsel toegevoegd en ff goed doorgeprakt. Als laatste de forel er zachtjes doorheen geroerd. Vervolgens de aardappels weer gevuld met dit mengsel en terug op de Q gelegd.
Weer een klein half uurtje later was het klaar.
Fantastisch lekker.
Hier het recept, mocht je het willen namaken.
Ps; ik had verkeerd gelezen en alle cheddar in het mengsel geroerd ipv de helft overhouden om af te dekken.
Ps2; we hadden 125g forel, dat was genoeg hoor. Niet zo zeer voor mij, mijn vriendin (die wel graag vis eet) vond dat ook.
Die middag kreeg ik een foto van m'n vriendin van hetzelfde recept: mag dit?
Nou toe maar dan.
Vandaag de Big green egg aangestoken om 4 grote aardappelen een uur te poffen.
De grote aardappelen eerst in geprikt met een vork.
En hop erop.
Vervolgens het mengsel gemaakt van de volgende ingrediënten; crème fraiche, lente ui, zwarte peper, cheddar en mosterd.
De gerookte forel in stukjes gebrokkelt.
Ik vond alleen een gevulde aardappel een beetje weinig, dus we maakte een worteltje erbij. Olie, honing, komijnpoeder, knoflook en tijm.
Worteltjes ingesmeerd
Die gingen er op, de aardappels kwamen eraf.
Toen even doorgewerkt.. De aardappels uitgeschept en in een bak gedaan, daarbij het eerder gemaakte mengsel toegevoegd en ff goed doorgeprakt. Als laatste de forel er zachtjes doorheen geroerd. Vervolgens de aardappels weer gevuld met dit mengsel en terug op de Q gelegd.
Weer een klein half uurtje later was het klaar.
Fantastisch lekker.
Hier het recept, mocht je het willen namaken.
Ps; ik had verkeerd gelezen en alle cheddar in het mengsel geroerd ipv de helft overhouden om af te dekken.
Ps2; we hadden 125g forel, dat was genoeg hoor. Niet zo zeer voor mij, mijn vriendin (die wel graag vis eet) vond dat ook.
Laatst bewerkt: