Beste bbq collega's
Een tijdje geleden overheerlijke varkenshaasjes gemaakt.
Vanwege een flinke griep die maar niet wil ophouden ben ik er tot nu nog niet aan toegekomen om deze met jullie te delen.
Voor de 3 varkenshaasjes heb ik diverse ingrediënten gebruikt:
peterselie
bieslook
pecorino
avocadopitten-zout (voor recept, zie elders op dit forum)
spek/bacon
honing en mosterd
cashew nootjes
Eerst wat verse peterselie en bieslook klein gesneden en lekker wat pecorino geraspt.
Deze ingrediënten met elkaar gemengd
Vervolgens de varkenshaasjes gevlinderd en bestrooid met het avocadopitten-zout
Daarna het pecorino-kruidenmengsel erop
Vervolgens de varkenshaasjes weer dichtvouwen en omwikkelen met spek/bacon. Daarna mogen ze lekker garen op de wga met een blokje rookhout
Ondertussen honing-mosterd sausje gemaakt. Gewoon gelijke delen honing en mosterd mengen. Ik had nog wat bieslook over, dus dat mocht erbij
En na ongeveer 3 kwartier waren ze klaar
De varkenshaasjes besprenkeld met de honingmosterd saus, daarna wat gecrushte cashewnoten erop en, hop.... op het bordje
Erg leuk om met wat eenvoudige ingrediënten zoiets lekkers op tafel te kunnen zetten.
Het was weer erg lekker.
Dank voor het kijken
Rick
Een tijdje geleden overheerlijke varkenshaasjes gemaakt.
Vanwege een flinke griep die maar niet wil ophouden ben ik er tot nu nog niet aan toegekomen om deze met jullie te delen.
Voor de 3 varkenshaasjes heb ik diverse ingrediënten gebruikt:
peterselie
bieslook
pecorino
avocadopitten-zout (voor recept, zie elders op dit forum)
spek/bacon
honing en mosterd
cashew nootjes
Eerst wat verse peterselie en bieslook klein gesneden en lekker wat pecorino geraspt.
Deze ingrediënten met elkaar gemengd
Vervolgens de varkenshaasjes gevlinderd en bestrooid met het avocadopitten-zout
Daarna het pecorino-kruidenmengsel erop
Vervolgens de varkenshaasjes weer dichtvouwen en omwikkelen met spek/bacon. Daarna mogen ze lekker garen op de wga met een blokje rookhout
Ondertussen honing-mosterd sausje gemaakt. Gewoon gelijke delen honing en mosterd mengen. Ik had nog wat bieslook over, dus dat mocht erbij
En na ongeveer 3 kwartier waren ze klaar
De varkenshaasjes besprenkeld met de honingmosterd saus, daarna wat gecrushte cashewnoten erop en, hop.... op het bordje
Erg leuk om met wat eenvoudige ingrediënten zoiets lekkers op tafel te kunnen zetten.
Het was weer erg lekker.
Dank voor het kijken
Rick
Laatst bewerkt: