BasBQ
Beef en Steak

Gevuld & Ingepakt Varkensfilet

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Tijdje er tussenuit geweest ivm lichamelijke klachten. Tijdens deze periode helaas niet de Q aangehad...
Het voornemen was dan ook dat vanaf start 2022 het ei vaker te gebruiken.

Rustig begonnen met een gevuld & ingepakt varkensfiletje....
We nemen:
  • Een stuk varkensfilet;
  • Rub naar keuze;
  • Ontbijtspek;
  • Belegen geraspte kaas;
  • BBQ-saus naar keuze.
Tis niet een idee van mezelf, ik heb het ergens gezien. Maar vraag me niet af waar, ik dacht BBQstreet #durftezeggen :)

Het vlees overdwars ingesneden, zo'n 3cm diep. Ik had nog een beetje varkensrub liggen, deze heb ik gebruikt om het filet in te rubben.
Ook in de snede's.
lHPQbTK.jpg


In de snede's ging de kaas, afgetopt met sweet baby ray's saus. Van de spek heb ik een mooi matje gefreubeld. En over het filet gedropt. I
xC576C1.jpg
l7r1gLn.jpg


Inmiddels de Q opgestookt tot 150gr en voorzien van een blok appelrookhout.
8u0VSKW.jpg


Na een klein uurtje had ik een kern van 60gr. Tijd om te eten...
cNXaQlX.jpg
7jMS0Mb.jpg

Ym6Isix.jpg
bVJntCQ.jpg

miQ5SWm.jpg


De jonge dames in huis wilden graag sla met gebakken aardappeltjes eten, dus dat werden de bijgerechten....
Al met al een simpel gerecht, maar het proberen waard.
 
Welkom terug dan!

Ziet er heerlijk uit, had je de spek rondom gedaan of bovenop?

Gaat hier op de to-Q lijst.
 
Welkom terug dan!

Ziet er heerlijk uit, had je de spek rondom gedaan of bovenop?

Gaat hier op de to-Q lijst.
Thanx!

Ik had niet genoeg om rondom te gaan. ik kon net een stukje omvouwen voor de onderkant. Dus volgende keer moet ik hier even opletten.
Het liefst natuurlijk rondom.
 
Dat is een fijn maaltje Nico. Zeker met die kaas en bacon was ik direct verkocht 😎
Goed je weer te treffen kerel. Hopelijk helemaal hersteld.
 
Kaas, bacon en varkensvlees, prima combinatie… Geen last van uitlopende gesmolten kaas? Dat gebeurt bij mij vaak.
 
Mooi maaltje zo , lijkt me lekker 😋
 
Ziet er smakelijk uit!
Ik denk dat je hem een keer bij Ralph de Kok gezien hebt, die heeft hem ook een keer gemaakt iig;)
 
Dat stuk vlees ziet er lekker uit, fijn dat je weer opgeknapt bent en hopelijk gaat het verder goed met je.
 
Welkom terug Nico, hopelijk weer helemaal de oude?
Gerecht ziet er zeer smakelijk uit! :)
 
Sterkte of beterschap met je ongemakken.

Stuk vlees ziet er super uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dat is een fijn maaltje Nico. Zeker met die kaas en bacon was ik direct verkocht 😎
Goed je weer te treffen kerel. Hopelijk helemaal hersteld.
Dat stuk vlees ziet er lekker uit, fijn dat je weer opgeknapt bent en hopelijk gaat het verder goed met je.
Welkom terug Nico, hopelijk weer helemaal de oude?
Gerecht ziet er zeer smakelijk uit! :)
Sterkte of beterschap met je ongemakken.

Stuk vlees ziet er super uit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

D'r zit iets niet helemaal lekker in me rug sinds de zomervakantie. Gaat wel een stuk beter. Kan weer bezig zijn dus das wel fijn. Morgen MRI scan, dan even afwachten wat de neuroloog vind....
 
Kaas, bacon en varkensvlees, prima combinatie… Geen last van uitlopende gesmolten kaas? Dat gebeurt bij mij vaak.
Ligt denk ik een beetje aan de kaas die gebruikt. Dit was belegen, en niet geen hoge temperatuur, het bleef er mooi in zitten.
 
Allereerst beterschap Nico!
Fijn om weer wat van je te lezen, een hoop moois al voorbij zien komen uit jouw hoek.

Dit ziet er ook weer fantastisch lekker uit hoor. Smullen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan