Beef en Steak

Gestoofde en geroosterde Chinese Kalfsribben

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.339
Dit is een variatie op de gestoofde en geroosterde varkenskrabbetjes waarvan het recept hier al op het forum staat.
Link naar recept Chinese gestoofde varkenskrabbetjes
Aangezien mijn wederhelft niet meer zo goed tegen bepaalde soorten varkensvlees kan, hebben wij in kalfsribben een uitstekend alternatief gevonden,
dus wilden wij het originele recept met kalfsribben maken.
Het resultaat was geweldig, wij vonden deze versie veel lekkerder dan met varkenskrabbetjes/ribben.
Deze keer de ribben per 2 botjes gesneden, volgende keer gaan we dat per botje doen. kafsribben hebben een dubbel vlies waarvan de 1e laag redelijk goed te verwijderen is maar de 2e laag nauwelijks van de ribben te krijgen is zonder de boel te slopen, die laat ik dus zitten.

Ribjes dun ingesmeerd met arachideolie en even kort direct gegrild
DSC_3747.JPG


DSC_3748.JPG


In een stoofpan uien geraspte gemberwortel en knoflook fruiten en de ribben en de ribben een paar minuten erin omscheppen
DSC_3752.JPG


Bouillon, sojasaus, suiker en vers gemalen peper erbij
DSC_3759.JPG


Dit mag 1 uur en 20 minuten zachtjes stoven (BBQ 130-140 graden)
DSC_3760.JPG


DSC_3761.JPG


Ribbetjes uit de stoofpan en apart zetten BBQ opstoken naar 220 graden, met het overgebleven stoofvocht de saus maken en daarna de ribbetjes indirect voor 15-20 minuten indirect roosteren
DSC_3766.JPG


DSC_3767.JPG


Ribben in een schaal doen en de saus erover gieten.
DSC_3781.JPG


Nasi, kroepoek en atjar tjampoer erbij, heerlijk.
DSC_3783.JPG


DSC_3787.JPG
 
Oh dat ziet er heerlijk uit Ewald😋
 
Deze manier van bereiden varken / kalf met het roosteren en stoven heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.
Maar dat moet lekker zijn. 🤗
 
Ewald dit ziet er weer fantastisch uit. 😋
Enige minpuntje is dat je niet even gebeld hebt 😎
 
Zo dan, wanneer beginnen jullie een bezorgdienst?
 
Terug
Bovenaan Onderaan