BasBQ
Beef en Steak

Gerookte Rib Eye

 
 
 

watnuweer

Sprokkelaar
Berichten
48
Morgen ga ik voor het eerst een rib eye aan ??n stuk bereiden.
Het is de bedoeling hem eerst indirect te roken tot 55 graden en dan even direct verhitten voor een knapperig korstje.

uiteindelijk serveren met champignons, stroganoff sausje (voor de liefhebbers), gekruide aardappelpartjes van de bbq en spruitjes met spek en kastanjes.

Nu lekker gemarineerd met bruine suiker, zout, peper, knoflook en wat Chili vlogen voor een nachtje in de koelkast.
64dae0d630d3d92e02d262adf02c4d0b.jpg


Als iemand verbeteringen op mijn gedachtengang ziet, dan hoor ik het graag. Wil namelijk liever niet zo'n kostbaar stuk vlees verprutsen.
 
Gedachtengang is goed, ik mis alleen mijn uitnodiging :D

Serieus, ik zou hem indirect tot 48 a 49 graden doen. Dan even direct voor het korstje en nog even laten rusten (10 minuten) in alufolie en een handoek. Hierbij loopt de kern zeker door tot 55 graden wat voldoende is

Succes en eet smakelijk :D
 
Dank je. De rust had ik al in gedachten, maar de temperatuur heb ik iets hoger gerekend omdat ik veel dames in het gezelschap heb een die graag iets gaarder eten :)
 
mooi stuk vlees  :)
 
Ik denk dat dit goed gaat komen. Ik heb alleen nog nooit een rib eye met een dergelijke rub (alleen peper en zout) gemaakt, dus ik ben nieuwsgierig wat je er van gaat vinden. Persoonlijk zou ik de kern temperatuur lager houden, maar tja rekening houden met dames weet ik ook alles van ;)
 
Wow, da's een heel best stuk vlees... geniet ervan!
 
Ik maak dit regelmatig, indirect roken met alleen zeezout tot een graad of 45.
Daarna direct verwarmen om een korst te krijgen, afhankelijk van het gewicht laten rusten.
Serveren met chumichurri, maak je iedereen blij mee.
Suc6 met je run.
 
Dat wordt smullen straks!
 
Nou hij ligt er nu een uurtje op.
De aardappeltjes hebben even meegerookt en zitten nu in de oven.
67187300abef92156873840b95cafe3d.jpg


De rub is inderdaad misschien wat overdadig. Ik hou wel van een beetje pit, dus hoop dat het goed uitpakt.
 
Het resultaat net verorberd.
De smaak was super en de gasten allemaal tevreden
Als ik het voor mijzelf maak ga ik wel voor een iets lagere temperatuur.

e010e2385fa0bb226db037563f5af0de.jpg
11c884901634eaf2d9b27b39ad31fb10.jpg
a42861237d53ddc3962c5a4f546032dd.jpg
 
Wat was nu je uiteindelijke kern want ik vind em er toch wel fantastisch uitzien hoor.
 
Mooie garing hoor. =D>
 
@maroc Ik heb de temperatuur niet meer gemeten na de nagaring, maar ik heb hem 25 minuten apart gelegd. Verder het recept gevolgd wat ik in de eerste post had beschreven.
 
watnuweer zei:
@maroc Ik heb de temperatuur niet meer gemeten na de nagaring, maar ik heb hem 25 minuten apart gelegd. Verder het recept gevolgd wat ik in de eerste post had beschreven.

Nou ik vind dat de garing er prachtig uitziet dit had ik zo willen eten :-c
 
Terug
Bovenaan Onderaan