BasBQ
Beef en Steak

gerookte paling

ernst

Sprokkelaar
Berichten
44
[/
z7axd.jpg

zoals belooft een poging om een foto van mijn "kunnen" te plaatsen
gerookt op een combinatie van eiken en wilgen met een beetje beuken
 
mooie foto, jammer dat je geen foto's hebt waar je kan zien hoe je ze gerookt hebt
 
+1 Leo
Of komen de "after the smoke" foto's nog???
 
Ze zien er lekker uit hoor. Voor gerookte paling mag je mij 's nachts wakker maken.
Wel grappig om te zien ook hoe eenieder zijn favoriete rookhout heeft. Ik ben meestal van de beuk en de els voor vis.

Doe je nog wat bijzonders qua pekel?
 
rookfoto's heb ik niet helaas.
heb het meestal te druk op de evenementen waar ik sta.
wel een foto van de huidige rookton
de rvs melkbus ton is verkocht
2vt32bo.jpg
 
ernst zei:
koop paling en makreel gepekeld in , forel gaat bevroren in 20 liter water met 500 tot 700 graam zout een nachtje zwemmen
rookfoto's heb ik niet helaas.
heb het meestal te druk op de evenementen waar ik sta.
wel een foto van de huidige rookton
de rvs melkbus ton is verkocht
2vt32bo.jpg
 
Mooi stukje huisvlijt!
Ik pekel de paling in 10 liter water met 1 kg zout en dan 2 a 2,5 uur, afh van hoe dik ze zijn. Wel leuk om het ook eens overnacht te doen in een lichtere pekel, kijken of dat nog verschil maakt qua smaak.
 
El Fumarole zei:
Mooi stukje huisvlijt!
Ik pekel de paling in 10 liter water met 1 kg zout en dan 2 a 2,5 uur, afh van hoe dik ze zijn. Wel leuk om het ook eens overnacht te doen in een lichtere pekel, kijken of dat nog verschil maakt qua smaak.
is dat standaard voor paling, 100g/liter? Voor makreel gebruik ik 50g/liter.
 
Eddeped zei:
is dat standaard voor paling, 100g/liter? Voor makreel gebruik ik 50g/liter.
Ik vraag me af of er uberhaupt een standaard is, maar ik vond ooit op internet een pekeltabel die ik nu gebruik.  Deze staat hier: http://www.rooktonnen.nl/paling_roken.htm
En die werkt.

E.e.a. zal ook afhangen van je smaak. De een zal het wat zilter willen dan de ander.

Hoe het gaat door langer te pekelen in een lichtere oplossing weet ik niet. Heb ik nog niet gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan