BasBQ
Beef en Steak

Gerookte paling uit de wsm

www.visvoordeel.nl heeft nu een leuke aanbieding voor schieraal: ?72,50 voor 5 kilo (schoon en ongezouten, gezouten is slechts een paar cent duurder).
Zowel palingshop (=Dilvis) en Visvoordeel leveren hun waar de volgende dag gekoeld in piepschuim doos en verschillen niet heel veel in prijs.
Maar dit voordeeltje pik ik vandaag even mee :D Leuker dan de 55 euro per kilo die onze locale visboer voor zijn gerookte paling rekent! En dan mag je het nog zelf roken ook! Dat is toch een win-win situatie :)

 
Ziet er wel erg smakelijk uit!!

Mmhhh......weet niet waarom maar om de ??n of andere reden lijkt het me wel een goed idee.....misschien.....toch....wanneer dit op een volgende meating ter proeven aangeboden wordt. Bij een komende wedstrijd op de zaterdagavond mag natuurlijk ook.....ik ben de moeilijkste niet  :p  ;)
 
zien er prima uit
ben erg benieuwt naar de smaak
kersenhout heb ik nog niet geprobeerd met vis
mijn rookton is alleen geschikt meer voor vis , de geur is er niet meer uit te krijgen
 
El Fumarole zei:
www.visvoordeel.nl heeft nu een leuke aanbieding voor schieraal: ?72,50 voor 5 kilo (schoon en ongezouten, gezouten is slechts een paar cent duurder).
Zowel palingshop (=Dilvis) en Visvoordeel leveren hun waar de volgende dag gekoeld in piepschuim doos en verschillen niet heel veel in prijs.
Maar dit voordeeltje pik ik vandaag even mee :D Leuker dan de 55 euro per kilo die onze locale visboer voor zijn gerookte paling rekent! En dan mag je het nog zelf roken ook! Dat is toch een win-win situatie :)
Wat is het verschil tussen schieraal en paling?
En welke heeft Mike gebruikt?
 
Wat is het verschil tussen schieraal en paling?
En welke heeft Mike gebruikt?
[/quote]

Wat Mike heeft gebruikt weet ik niet.
Schieraal is paling die terug gaat naar de paaigronden. Dikke en wat vettere paling.  Ik vond het wat zachter en malser dan mijn vorige batch 'gewone' paling.
Maar ik had deze ook wat langer gepekeld en met meer beleid gerookt, omdat ik mijn kast inmiddels wat beter ken.
En zo blijven alle variabelen altijd fluctueren :)
Gewoon kwestie van proberen dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan