BasBQ
Beef en Steak

Gerookte paling uit de wsm

 
 
 
 

Mike v R

Forum Meubilair
Berichten
10.409
Gerookte paling stond al een tijd hoog op mijn todo lijst.

Dus ik op mijn vrije dag naar de palingshop gereden en daar 2,5kg schoongemaakte en gezouten paling gehaald.

9aze4ura.jpg


De wsm klaar gemaakt, ik had nog een pannen onderzetter van de Ikea die ik verzaagd heb om de paling aan te hangen.

symetugu.jpg


Nu eerst de paling drogen op een graad of 40 voor een half uurtje en daarna de temperatuur omhoog gebracht naar 80 graden om de paling te garen.

Na een uurtje begonnen de palingen wat vet te druipen, toen heb ik de temperatuur laten zakken naar 60graden en ben ik begonnen met roken. Ik had nog wat kersen snippers liggen die ik gebruikt heb. Na 1 uur waren ze klaar.
bupe3ytu.jpg


bu7y4ute.jpg


De palingen nog na laten garen in bakpapier.

3agyveda.jpg


e4usy2ad.jpg

y2aja9ud.jpg


Dit ga ik zeker vaker doen.

 
Mooi gemaakt Mike, bedankt voor het delen!
 
Ziet er zeer goed uit Mike!!
En dat rek is een super idee!!
 
Ze zien er bijzonder puik uit. In mijn rookkast doe ik het ook ongeveer op die manier, al begin ik tijdens het garen al wel met roken, dus dan hangen ze wat langer in de rook.
Als ik die heatermeter heb, ga ik het ook eens zo proberen, dan is de kans op overgaring ook afgevangen.
Ik krijg er meteen (weer) trek van!
 
El Fumarole zei:
Ze zien er bijzonder puik uit. In mijn rookkast doe ik het ook ongeveer op die manier, al begin ik tijdens het garen al wel met roken, dus dan hangen ze wat langer in de rook.
Als ik die heatermeter heb, ga ik het ook eens zo proberen, dan is de kans op overgaring ook afgevangen.
Ik krijg er meteen (weer) trek van!

Volgende keer wil ik ook eerder beginnen met roken.
 
Heerlijk, na een paar makreelsessies wil ik ook eens gaan paling roken. Heb je ze nog gepekeld vantevoren. Zo ja hoe lang? Mooi rekje trouwens.
 
Eddeped zei:
Heerlijk, na een paar makreelsessies wil ik ook eens gaan paling roken. Heb je ze nog gepekeld vantevoren. Zo ja hoe lang? Mooi rekje trouwens.

Ik heb ze gepekeld gekocht.
 
dat ziet er heel goed uit
 
Stinkt ruikt nu je wsm niet naar vis?  :-/
 
eikie zei:
Stinkt ruikt nu je wsm niet naar vis?  :-/

Nee hij ruikt niet naar vis.
Nadat ik klaar was heb ik hem voor de zekerheid nog wel even opgestookt naar 150graden.
 
Ziet er mooi uit Mike!
Goede oplossing ook van het rekje, denk dat ik je voorbeeld ga volgen; bedankt voor het delen. :)
 
Ooit heb ik ook de lef om het te proberen
 
Erg mooie repo Mike!
Ik heb 4 maanden geleden een rookrekje voor in de wsm 57 cadeau gehad, dit lijkt me een prima idee om hem in te wijden!
 
Man dat ziet er goed uit!
Ik loop ook al steeds met het idee rond om paling te roken maar had er eerlijk gezegd niet bij stil gestaan om dat in de WSM te doen.

Dank voor het delen.

ps: waar is die palingshop van jou?
 
Terug
Bovenaan Onderaan