BasBQ
Beef en Steak

Gerookte noten

 
 

danibierhoff

Vuurmaker
Berichten
65
Vandaag heb ik het makkelijkste recept ooit weten te verknallen :). Spoiler alert: het is uiteindelijk goedgekomen.

Het leek me wel een leuk/makkelijk om zelf pinda's/noten te roken op de Bastard. Hier had ik al eens eerder over gedacht en toen zag ik toevallig een filmpje van @NasQ die dat ook deed. Dat triggerde mij om het toch maar eens te doen. Why nut?

Ik heb in mijn geval pinda's en cashews gebruikt, ongezouten. Daarbij een beetje zonnebloemolie en de pork rub van BBQuality.

Ik heb mijn rooksnippers veel te snel op het vuur gelegd, waardoor er wel veel rook kwam, maar de temperatuur onder de 100 graden bleef. Bijstoken vond ik geen goede optie, omdat er zoveel rook uit kwam dat ik niet met een open BBQ wilde werken. Lang verhaal kort: ik had gerookte noten, maar niet geroosterd.

Ik heb ze daarna nog even in de oven gezet, waardoor ze ook geroosterd waren. Ondanks dat het niet helemaal volgens plan is gegaan zijn ze wel erg lekker.

IMG_1868.JPG


IMG_1869.JPG


IMG_1870.JPG
 
Je had na het roken toch de q nog kunnen opstoken voor het roosteren?
 
Die zakjes noten zijn al geroosterd toch? Er zijn ook ongebrande nootjes te krijgen. Maar lekker is lekker toch?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan