BasBQ
Beef en Steak

Gerookte Kippendijen (Amerikaanse stijl)

 
 
 

BoersmaMS

Stoker
Berichten
456
Naar de methode van het boek "Hete Kolen Compleet"
8bd903f3a81847cfdad22a4964bc1cc2.jpg


Het recept wel aangepast, NOSKOS the chicken rub gebruikt, 4 theelepels voor 2 dijen en heb daar een dikke thee lepel bruine suiker door gemengd. Als rookhout appel ipv kers

1642363166980.jpeg


De dijen gekruid in de koeling en een vuurtje maken eerst

1642363244627.jpeg

De Summit met diff-plate opgestookt naar een 125 op de grote klok en de dijen er op

Na 45 min toch maar even kijken en het lijkt al mooi te gaan

1642363486709.jpeg


Na een 1 uur en 15 min hen ik ze er af gehaald 79 en 84 gaf de thermapen aan
Even een foto nog van het rusten en dan proberen. Heerlijk! alleen was ik geen fan van de fabrieks Alabhama whitesaus.
Misschien die saus zelf nog eens maken. Noskos bbq saus is vooradig maar smaakte me bij de vorige kip ook niet.
Ben voor Sweet Baby Rays gegaan, lag bij de appie en was verbaasd hoe lekker hij was bij de kip.

1642364072817.jpeg


Ik heb de dijen bij de plaatselijke poelier vandaan en ze waren echt heerlijk mals. Wat er over bleef was een klein botje
Echt, probeer deze eens. Niet duur, niet moeilijk en je staat wel heerlijk een dik uur bij je rokende hobby. (Wat ik dan leuk vind om te doen dan)

Groet Marten
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me heerlijk!

Heb je ook actie foto’s? Ander vrees ik dat je post in de asbak beland.

Het mooie en leuke van BBQen is de eindeloze combinaties van smaken die je kunt maken met rub en sausen.

Maw, doe je goed! Lekker combineren.
 
Lijkt me heerlijk!

Heb je ook actie foto’s? Ander vrees ik dat je post in de asbak beland.

Het mooie en leuke van BBQen is de eindeloze combinaties van smaken die je kunt maken met rub en sausen.

Maw, doe je goed! Lekker combineren.
Ik weet het maar schrijf soms een post in delen. Opschieten dus met afronden voordat ie de asbak ingeknikkerd wordt :p
 
Ziet er prima uit zo.
 
Ziet er goed uit, kon je goed door het velletje heen bijten? Op wedstrijden is dat een heel ding, daar worden de velletjes helemaal vet vrij geschraapt.
 
lekkere dijtjes hoor. ziet er goed uit.
mooie bbq ook :love:

die alabama white sauce moet je gewoon zelf maken joh. zoooo simpel en zoooo lekker. Wij gebruiken hem voor kip, maar soms ook voor andere dingen.

Beetje voorzichtig met de azijn. eerst ff proeven en dan kan je altijd nog toevoegen. Let op: dit is best veel. Ik maak eigenlijk altijd maar de helft
en soms laat ik de cayennepeper achterwege als er ook kleine kinderen mee eten
 
Kip is en blijft super van de BBQ. Beetje rook er bij helemaal goud.
 
Lekker kippetje! Doe mij er maar één.
 
Qip en Q zijn voor elkaar gemaakt. Wat was er eerst, de Qip of de Q.
Flauw hé.
Maar deze kipjes en de Alabama white sauce had ik nog nooit gemaakt. To-do....😎
 
Ziet er goed uit, kon je goed door het velletje heen bijten? Op wedstrijden is dat een heel ding, daar worden de velletjes helemaal vet vrij geschraapt.
Was zeker niet taai of rubberig. Maar ook zeker niet krokant. Bedoel je dat? Heb de randen van de vellen wel wat bij gesneden, zaten soms wat harde, dikkere randen aan.
 
lekkere dijtjes hoor. ziet er goed uit.
mooie bbq ook :love:

die alabama white sauce moet je gewoon zelf maken joh. zoooo simpel en zoooo lekker. Wij gebruiken hem voor kip, maar soms ook voor andere dingen.

Beetje voorzichtig met de azijn. eerst ff proeven en dan kan je altijd nog toevoegen. Let op: dit is best veel. Ik maak eigenlijk altijd maar de helft
en soms laat ik de cayennepeper achterwege als er ook kleine kinderen mee eten
Dank voor de tip! In het boek staat ook een recept. ga zeker de beiden bekijken
 
Kip is en blijft super van de BBQ. Beetje rook er bij helemaal goud.
Dankje! Je wil niet weten hoe blij ik ben met de poelier in het dorp! Kom er wekelijks!
 
Kippendij een van mijn favoriete stukken vlees .
Ze zien er lekker uit 😋
 
Kip is heerlijk! Deze zien er erg lekker uit, goed bezig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan