Beef en Steak

Gerookte kippelevertjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bert
  • Startdatum Startdatum

Bert

Gerijpt
Door het onderstaande verhaal kwam ik gisteren ineens op het idee om vandaag een broodje gerookte kippelevertjes te maken.
http://www.vangijs.nl/nieuwsdetail.php?articleid=64

Dus kippelevertjes meegenomen en een uurtje in zout water gelegd. Daarna afgespoeld en op keukenpapier laten drogen.
Beetje peper op de levertjes gestrooid.

De ingredi?nten
_DSC0927.jpg

De levertje op de bbq indirekt op 115 graden. thermometer in het dikste stukje lever en 2 blokjes beukenhout erop.
Doorgaren tot 78 graden kern.
De ui, champignon, knoflook en spekjes even in de pan gebakken.

_DSC0931.jpg

Het smaakte mij prima. De levertjes worden op deze manier niet droog en ze pakken goed de rooksmaak.

Ow, dat is wel een heel leuk recept! We zijn hier dol op lever, kip, kalf rund, alles gaat er in, maar zo ken ik het nog niet!
Hoe heb je ze op de BBQ gedaan, want ze zijn een beetje te klein voor het rooster denk ik.

noskos zei:
Ow, dat is wel een heel leuk recept! We zijn hier dol op lever, kip, kalf rund, alles gaat er in, maar zo ken ik het nog niet!
Hoe heb je ze op de BBQ gedaan, want ze zijn een beetje te klein voor het rooster denk ik.
Gewoon op het rooster. Ze vallen er niet doorheen.

Die zien er idd erg lekker uit Bert.
Ben ook wel een lever liefhebber, dus dit komt wel op mijn lijstje

Thx

Mac

Lever, jummie!

heerlijk Bert, en de lijst wordt alsmaar langer

Laat die lever maar zitten, maar de rest zou ik zo op kanen ;)

Leuk Bert!
Ik heb nog zo'n teflon matje.. voor het geval ze er toch door zouden vallen..

Jak Kippelevertjes! Maar als jij (jullie) het lekker vinden, wie ben ik dan. Jullie mogen mijn portie hebben.

Hoewel de foto's er heerlijk uit zien sla ik deze even over ;)

Lijkt me heerlijk heb nog nooit gerookte lever gegeten,goed idee.

Lekker kippenlevertjes, deze ga ik ook eens proberen.

Ziet er heerlijk uit , ga ik vast een keer maken , jammmmmie lever .

Hoe zout heb je dat water gedaan Bert?

noskos zei:
Hoe zout heb je dat water gedaan Bert?
Ja goeie vraag. Ik doe nogal veel op gevoel. Ik had er niet veel water op gedaan ze stonden net onder. En ik schat dat het 1 theelepel was.
Ik houd het altijd aan de krappe kant. Zout erbij doen kan altijd. Lever is vrij poreus dus het trekt snel door.

Terug
Bovenaan Onderaan