BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kip

 
 
 

smeinkie

Pitmaster
Berichten
615
Hij stond al geruime tijd op mijn to do list, gerookte kip. Afgelopen week bij de Makro een bus Allbrine 1 aangeschaft en gisteren daar 2 liter mee klaar gemaakt.



Vanochtend een uurtje de kipfilets in de brine gelegd en daarna een uurtje laten drogen.



De Kamado Joe op 120 graden gezet met een blokje appelhout en roken maar! In totaal duurde het nog geen 1,5 uur totdat de kerntemperatuur van 75 was bereikt.





Wel een grote fout gemaakt. Ik heb veel te weinig gemaakt!! Wat is dit lekker en veel lekkerder dan wat er in de winkel ligt!
 
Ik kan je foto's niet zien.
Maar geloof meteen dat ze hebben gesmaakt.
Hier mogen we die ook graag maken

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Lust ik wel!
 
Dit staat bij mij zeker ook nog een keer op de planning. Heb al een keer eendeborst gerookt en ook dat was zoveel lekkerder dan die kant en klare plakjes van de appie.
Was je tevreden over de Allbrine?
 
Henkie zei:
Dit staat bij mij zeker ook nog een keer op de planning. Heb al een keer eendeborst gerookt en ook dat was zoveel lekkerder dan die kant en klare plakjes van de appie.
Was je tevreden over de Allbrine?

Ja, was daar zeker tevreden over! Ik heb alleen nog geen vergelijkingsmateriaal. Zal de volgende keer het recept van Noskos proberen.
 
Mooi gelukt. Goed plan om te maken voor op de broodjes onderweg op vakantie. Nu halen we altijd bij de Appie maar als deze smaak zoveel beter is dan proberen we dat.
 
Henkie zei:
Dit staat bij mij zeker ook nog een keer op de planning. Heb al een keer eendeborst gerookt en ook dat was zoveel lekkerder dan die kant en klare plakjes van de appie.
Was je tevreden over de Allbrine?
Heb je die eendeborst dan ook in de pekel gedaan van tevoren?
 
KamadoNovice zei:
Henkie zei:
Dit staat bij mij zeker ook nog een keer op de planning. Heb al een keer eendeborst gerookt en ook dat was zoveel lekkerder dan die kant en klare plakjes van de appie.
Was je tevreden over de Allbrine?
Heb je die eendeborst dan ook in de pekel gedaan van tevoren?

Nee dat niet, was meer uit nieuwsgierigheid naar Allbrine. Als ik kip pekel maak ik de pekel altijd zelf en was benieuwd naar de resultaten met een gekochte pekel.
 
Mooi resultaat!!!! Is een uurtje brinen genoeg?

Wil ik zeker ook eens maken, evenals met een volledige kip


Wsm 47, Weber Performer, Weber Smokey Joe. Blogger voor http://GHENTlemensBBQ.com
 
Altijd lekker. Ik maak vaak een groot portie wat dan de vriezer in gaat. Voor maaltijd salades, op brood of wat dan ook.
 
Dat ziet er goed uit
 
Smeinkie zei:
Jupilerman zei:
Mooi resultaat!!!! Is een uurtje brinen genoeg?

Wil ik zeker ook eens maken, evenals met een volledige kip


Wsm 47, Weber Performer, Weber Smokey Joe. Blogger voor http://GHENTlemensBBQ.com

Ik ga de volgende keer wel wat langer "brinen" , ben wel benieuwd hoe het dan smaakt.

Ik zou ook eens voor een nachtje brinen gaan. Of toch minimaal 6 uren...


Wsm 47, Weber Performer, Weber Smokey Joe. Blogger voor http://GHENTlemensBBQ.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan