BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kip, hotdogs en beenham

 
 
 

Ep Woody

Stoker
Berichten
338
Afgelopen vrijdag de Upright Drum Smoker weer aangestoken, dit keer in combinatie met de SJ deksel en de Heatermeter om de temperatuur in bedwang te houden.

2013-10-25155244_zpsea95bdb4.jpg

Dit was mijn opstelling waarmee de run gedraaid heeft.

Helaas heb ik geen foto's van de kip die op het rooster lag, maar wel van het eindresultaat.
2013-10-25190217_zpsd0497db5.jpg


Na het roken van de kip heb ik nog even een beenham in de ton gelegd en voor de snelle honger ook wat hotdogs.
2013-10-25185911_zpsf3acde1c.jpg


Het resultaat was een heerlijke beenham met een subtiele rooksmaak.
2013-10-25205933_zpsf7f5b3a3.jpg


Er bleven 2 kippetjes over, die heb ik de volgende dag op vers afgebakken broodje gedaan, met een klein beetje mayonaise.
2013-10-26142333_zps886e5496.jpg


Het was erg moeilijk om de temperatuur onder controle te houden. Dit kwam omdat de deksel erg veel lucht lekte langs de randen, waardoor er teveel natuurlijke trek was. Nadat de kippetjes ruimschoots klaar waren en de beenham op de ton ging, heb ik de gewone deksel teruggeplaatst. Toen was de temperatuur goed rond de 150 graden te houden.

Zie ook de grafiek:
Schermafbeelding2013-10-27om185500_zpsa4a51bde.png
 
lekker hoor
 
Mooi hammetje en lekkere kippies. Jammer dat je deksel niet zo mooi sluit, ik zie een projectje aan komen om een betere passing te realiseren :)

(enne waarom de grafiek zo includen?)
 
Nice
 
Het enige wat ik mis is boter op brood :))
 
Lekker!!
 
Bedankt voor de reacties. Moet alleen de volgende keer even zorgen dat ik beter licht heb bij het bereiden van de gerechten. Na 6 uur werd het toch wel snel donker.

structor zei:
(enne waarom de grafiek zo includen?)
Ik heb het zo gedaan, omdat er veel negatieve fan waarden in stonden, die ik heb verwijderd.

 
Ep Woody zei:
structor zei:
(enne waarom de grafiek zo includen?)
Ik heb het zo gedaan, omdat er veel negatieve fan waarden in stonden, die ik heb verwijderd.

Goed om de HM in actie te zien, gerookte kip moet ik ook nog maar eens snel gaan maken.

Ik snap het tweede deel van de grafiek niet zo goed. De set point staat ~ 110 en de pittemp word op 150 gehouden is dit een edit foutje?

Alufolie tussen de rand en de deksel zou kunnen helpen voor de afdichting.
 
De setpoint heb ik in de HM aangepast nadat ik de beenham erop had gelegd, en hij toch al rond de 150 graden zat. Omdat er nog geen nieuwe versie van de controller online staat moest dit via de HM en kon het niet via de controller site.
 
Mooi constructie van de fan aan de kogelkraan...:)
 
Mooie beenham en lekkere broodjes.

Zou je voor de afdichting ook zo'n koord kunnen gebruiken wat ze wel in houtkachels gebruiken om het deurtje af te dichten.
 
jij bent lekker bezig geweest!
 
Ep Woody zei:
De setpoint heb ik in de HM aangepast nadat ik de beenham erop had gelegd, en hij toch al rond de 150 graden zat. Omdat er nog geen nieuwe versie van de controller online staat moest dit via de HM en kon het niet via de controller site.
Maw Structor hup aan het werk =))
 
Hoe kom je daar nu bij?  =))
 
Terug
Bovenaan Onderaan