BasBQ
Beef en Steak

Gerookte Curry Pompoensoep

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Net even een pompoensoepje gemaakt voor vanavond en om te gebruiken als inzending voor de fotowedstrijd van deze maand.

Ik heb de pompoen in vieren gesneden en met wat olie bestreken, daarna ongeveer 40 minuten indirect gebarbecued met wat appelhout. Dat in vieren snijden had ik expres gedaan, zo had ik wat meer oppervlak dat rook op kon pikken.
Daarna de pompoen van de BBQ af, het vlees uit de schil scheppen, een roux maken van boter, hot currypoeder en bloem, hier gaat dan groetenbouillon bij en als dat kookt de pompoen.
Even de staafmixer erdoor tot het mooi glad is, dan wat sojasaus en en kwart liter slagroom, goed warm maken en serveren met een beetje yoghurt, zure room etc.

Ik had de pitten ook gerookt, maar die waren bij dit type niet echt eetbaar, veel te dik :(

Geserveerd met een goede bruine boterham met roomboter is dit een heerlijk, vegetarisch maal!

smokedpumpkinsoup-1.jpg


smokedpumpkinsoup-2.jpg


smokedpumpkinsoup-3.jpg


smokedpumpkinsoup-4.jpg


smokedpumpkinsoup-6.jpg
 
Pompoen soepje ziet mooi en gekleurd uit, maar helaas aan mij besteed ... maar dat is zijn ieders smaak!

Wel mooie foto, thema komt in overvloed naar voren!!
 
Ik heb het nog nooit gegeten,maar het ziet er goed uit.
 
Aha, daar was je dus mee bezig ;)
Ziet er goed uit hoor! Ook al ben ik niet zo'n soep-eter...
 
mooi soepje, ziet er prachtig uit, heb het wel eens gegeten, is iets wat ik mezelf ook nog wel eens zie maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan