BasBQ
Beef en Steak

GerjoV stelt zich voor!

 
 

GerjoV

Kooltjesharker
Berichten
128
Hallo allemaal!

Ik ben dus Gerjo, 31 jaar en woon in Lelystad... al jaren in het bezit van een Weber 46 cm. En daar altijd heel simpel op gebraaid. Tevens jaren geleden een bbq cursusje gehad via het werk van Weber, erg leuk helaas weinig mee gedaan verder.... afgelopen zondag voor mijn verjaardag van vriendin lief 2 gave BBQ boeken gehad, 2 van Jord Althuizen, no worries bbq en burgers & bbq Bites. Wat een gave boeken en heerlijke gerechten... Aangezien ik koken leuk vind en ze dit wel wat voor mij vond... Ik ga dus wat serieuzere gerechten maken!

Echter kwam ik er gauw achter dat mijn bbq natuurlijk wel wat "klein" is voor al die gave gerechte maar voorlopig moet ik het ermee doen. Ik ga begin volgende maand de gietijzeren set bestellen van de Lidl, mooi begin voor de leukere gerechten... tevens ga ik een soort van bbq tafel maken voor onder de overkapping...

Ik hoop hier veel te leren over temperatuur (houden), soorten briketten, recepten en alles wat met roken, braaien etc etc etc te maken heeft!

Tot braais!
Gr
Gerjov!
 
Welkom Gerjo. Veel plezier met het maken van je gerechten
 
Welkom hier op het mooie forum Gerjo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Dank jullie wel!
Helaas vandaag gezien dat de gietijzer set bij de Lidl niet meer verkocht word! Iemand een tip mbt een soortgelijke set voor soortgelijk geld ??
 
Laatst bewerkt:
Ben er ook achter dat er uiteindelijk wel een grotere Q gaat komen.. op mij 47 cmtje gaat een BCC moeilijk volgens mij... de dome is niet heel hoog... nu zag ik Bij de Intratuin vandaag waar ik wat kruiden, gereedschap, briketten en rook hout chunks heb gekocht een Intratuin bbq van 59 cm met Inge bouwde charcoal divider etc https://www.intratuin.nl/intratuin-houtskoolbarbecue-staand-d-65-x-h-108-cm-zwart.html

Maar als ik het nu zo zie, zal.het alsnog wat moeilijk om een BCC te maken daarop...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan