BasBQ
Beef en Steak

Gemarineerde bavette met wasabi-mayo

 
 
 
 

PH met een F

Pitmaster
Berichten
516
Zomer in de bol, dus de tuin weer wat aan kant en buiten koken en eten! Mooi werk!

Vandaag een lekkere zomerse hap.
Bavette, gemarineerd met heerlijke Aziatische smaken, gegrilde asperges, wasabi Mayo en een salade met sesam dressing.

Het begint allemaal de avond van tevoren, als t zonnetje onder is. De bavette mocht in een marinade van sojasaus, mirin, bruine suiker, knoflook, gember, sesamolie en wat peper.
Daar heb ik geen foto’s van gemaakt, maar je snapt vast hoe dat er uit ziet in een ziplock…

De volgende middag maakte ik alvast de wasabi Mayo klaar, dat is een lekker mixje van mayonaise, wasabipasta, sojasaus, rijstazijn en honing.

Daarna kon het vlees op de gril. Quick and simple.
Wel even laten afdruipen van tevoren tijdens t op kamertemperatuur komen..
860a5ff5d9a0b3ce21f908869c1d31a5.jpg


Na toen het vlees lag uit te rusten van z’n grilsessie heb ik asperges gegrild en een salade gemaakt.
90216a88cff2411b1d4ba573c3872de6.jpg


En ik moest zeggen, dat was wel de gedeelde ster van t maaltje, zo lekker.
Komkommer, radijs, wortel fijngesneden. Daarbij koriander, munt, geroosterde pinda’s en sesamzaad. Met een dressing van olijfolie, sojasaus, rijstazijn knoflook en honing.

Zomer op ‘t bordje hoor! Heerlijk!

ca14cceb468496ee17f532cb71a72449.jpg
 
Dat ziet er weer lekker uit zeg. 😋😋
 
Dat ziet er zalig uit zeg! Zag Vriend Ramsay vanavond ook in de weer met een dergelijke Oosterse dressing. Lijkt me lekker in combinatie met mooi rood rund.
 
Dat ziet er top. Ik heb nog een bavette in de vriezer en die ga ik ook maar zo bereiden.

Thanks voor het recept
 
Ditziet erweer zeer mooi opgemaakt uit.
Chapeau.
 
Deftig bordje eten zo!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan