BasBQ
Beef en Steak

Gemakkelijke forel gevuld met sinaasappeljam

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Vrijdag 4 forellen gevuld met sinaasappeljam, dille, pezo en 2 kwartjes citroen.
Deze zijn in de 25 minuten in de folie op de bbq klaargestoomd. In de tussentijd gemarineerde garnalen op het rooster gelegd.
Geserveerd met een koude pastasalade met gedroogde tomaatjes, pijnboompitjes, mozzarella en rucola sla.

Volgende keer ga ik forel roken, dat heb ik nog niet gedaan.
Hierbij het plaatje:

IMG_9766.jpeg
 
Ziet er lekker uit deze combinatie kende ik nog niet moet ik toch eens proberen.
De gerookte zalm kan ik je aanbevelen die is heerlijk.
min 12 uur in een kruiden/pekel badje en indirect ± 50 min op ± 80 a 90 gr.C op een stevige beuken rook, heerlijk.

 
Laatst bewerkt:
Hallo @Hans bedankt voor je info. Ik zie dat je de probe in een aardappel steekt. Dat zie ik dat op foto's.
Ik zie ook dat je wel een houder hier voor hebt.
Waarom wordt een probe vaak in een aardappel gestopt?
 
Hallo Sjerome,
Ik begrijp de verwarring maar dat zit zo, ik heb meerdere klemmetjes maar één gebruik ik eigenlijk constant om het rooster klepje dus dat boven de briketten zit omhoog te houden bij indirect grillen en roken voor e.v.t. bijvullen van rook spaanders bij wat langer roken.
Normaal bij vlees roken gaat dat prima maar omdat ik bij de forel houders gebruik die in het rooster kunnen zakken gebruik ik een bbq mat en dan kan ik geen probe klemmetje meer kwijt.

Zo doe ik het bij het vlees roken klep staat dan open voor bij vullen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan