BasBQ
Beef en Steak

Gelukt! HM-Servo-Weber-Controller

hoeye440 zei:
Krizzziz zei:
Heb jemisschien nog een linkje naar een pagina waar beschreven wordt hoe je de cat5 aan de servo verbindt?

Jep, https://github.com/CapnBry/HeaterMeter/wiki/Servo-Mode en https://github.com/CapnBry/HeaterMeter/wiki/Blower-and-Servo-Wiring

Thijs zei:
Is de servo makkelijk te verwijderen en plaatsen ? De Weber hier staat het hele jaar in weer en wind......  :D :D

Mijn Weber staat ook altijd buiten. Ik heb het zo gemaakt dat de servo er af kan. Een paar hoekstukjes van aluminium doen wonderen. De tyraps zitten er alleen om de kabel te ontlasten (hoewel hij ook een beetje de servo vastklemt). Zie foto's:

servo1.JPG
 
servo2.JPG
 
servo3.JPG


Krizzziz zei:
Het enige dat ik me nog afvraag is of een servo alleen voldoende is. Krijg je echt voldoende lucht binnen ook op een windstille dag als de temp omhoog moet.

In mijn ervaring gaat het prima zo... de temp gaat gemakkelijk naar 150 en hoger... maar op 100 is het ook goed te doen. Als je nog hoger wilt, kan dat waarschijnlijk ook - ik heb het nog niet geprobeerd. Volgens mij is de temperatuur vooral afhankelijk van de hoeveelheid brandstof.

Top! bedankt voor je feedback, wordt zeer gewaardeerd.

Ik ga mijn weber voornamelijk voor low en slow gebruiken. Ik heb al een paar succesvolle sessies van 6+ uur erop zitten met Ribs waarbij de temp voldoende omhoog was te krijgen met alleen de kleppen. Ik heb er dus vertrouswen in! De Servo is in ieder geval besteld..
 
Nou, ik ben bijna zover. Ik heb de servo verbonden via een ethernetkabel met de HM en er zit leven in :). Hij doet het dus! Heb een tiewrap om de servo gedaan zoals jij en hij zit nu al lekker strak. Morgen maar even naar de bouwmarkt voor wat ijzerwaren om de constructie af te maken. Kan niet wachten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
hoeye440 zei:
Na veel puzzelen en nadenken over manieren, is het nu gelukt de HM-Servo controller de luchtinlaat van de Weber te bedienen!

Voor de ge?nteresseerden:

HM-Servo.PNG


Video: http://alturl.com/wfwp5

Wat heb jij nou precies gebruikt tussen het metalen gedeelte op de servo en je Weber? Dat groene?

Ik heb dus alles aangesloten en net zo een oog gemaakt op de BBQ om de servo aan te bevestigen. Ik heb alleen moeite om een constructie te bedenken dat de Servo zichzelf open en dicht "duwt"/"trekt".
 
Ik heb een stukje oud bbq rooster gebruikt als duw/trek verbinding. De uiteinden omgebogen zodat ze in de openingen vallen. Ik heb het geel gespoten omdat het een beetje roestig was..

Heb je al foto's van hoe het er uit ziet?
 




Krijg die Servo gewoon niet draaiende. Ik weet dat mijn constructie anders moet, maar ik zie gewoon even niet waar ik de mist in ga.....
Ik hoor wel dat de servo WIL bewegen.

Hoe heb jij trouwens het voor elkaar gekregen dat die servo in dat filmpje in 1x van de ene kant de andere kant opgaat?
 
Ik denk dat de hefboom aan de servo te lang is. De servo trekt dat niet.
Als je m probeert te halveren moet er nog voldoende ruimte zijn om de schif van 0 naar 100% te krijgen.
Dat scheelt de servo ook de helft in kracht...
 
Thanks, vanavond ff proberen! Wat is de lengte van die van jou? Ongeveer......


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan