BasBQ
Beef en Steak

Gekarameliseerde ananas sticks

Captain

Sprokkelaar
Berichten
27
2DBB47D8-4EA9-4DBD-9E80-CB203ED76326.jpeg

Een zoete after bbq. Zachte ananas sticks met je bolletje (favoriete) ijs.

Lekker simpel en laat de oogjes glinsteren.

ingrediënten:

1 (rijpe) ananas
2 eetlepels Basterdsuiker
2 eetlepels witte suiker
2 eetlepels kaneel
Stokjes (geweekt in water of je favoriete vloeistof)

BBQ:

Restwarmte van het bbqen. Hier zat ik rond de 110 graden. Ik wilde geen grilstrepen. +- 20min rustig wa

Uitvoering:

snij de kop en kont van de ananas. Snij de ananas in 8 gelijke stukken. Snij een reepje van de harde binnenkant weg +- 1 cm en snij de schil eraf.

Duw de saté prikker door de ananas zodat je een lolly creëert.

Schep de suikers + kaneel door elkaar en strooi deze over de ananas. Leg deze op de gril. En draai ze regelmatig.

Leg ze gestapeld op elkaar op een plankje. (Serveertip: doe de kuif van de ananas op het plankje voor de presentatie 😉)
Foto’s:

- voordat ze de gril op gaan
- zo komen ze er af
- met een bolletje ijs 👌🏻

3954AB45-71A5-46EE-BB43-4F7D19E2305C.jpeg

2DBB47D8-4EA9-4DBD-9E80-CB203ED76326.jpeg

D3BAFDFA-FB44-4823-A8AF-4C9E25704FA2.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
das een hele leuke. ga ik ff onthouden
dank voor het delen
 
Bedankt om te delen, ziet er top uit en dat ga ik ook eens proberen.
Ik heb onlangs hierop een variant gemaakt: ipv brochetten had ik de ananas in ronde schijven gesneden van zo'n 1cm dik. En ipv jouw suikerbereiding heb ik muntsuiker gebruik( dit is witte kristalsuiker in de blender gemixed met blaadjes munt). Ook een aanrader!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt om te delen, ziet er top uit en dat ga ik ook eens proberen.
Ik heb onlangs hierop een variant gemaakt: ipv brochetten had ik de ananas in ronde schijven gesneden van zo'n 1cm dik. En ipv jouw suikerbereiding heb ik muntsuiker gebruik( dit is witte kristalsuiker gemixed met blaadjes munt). Ook een aanrader!
Lekker, dat kan een mooie (frisse) toevoeging zijn. 👌🏻
 
Toevallig ook net vorige week een soortgelijk recept gevonden! Met ijs, munt en bastogne afgewerkt...beste toetje tot nu toe van de barbie!
0bb77123dcbb32bca7020be40b57e465.jpg
9a9ca54477de57f4dc69afdf7d8ccb83.jpg


Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Hmm. Het wordt tijd dat ik deze ga maken. Heerlijke foto's
 
dat ziet er zeker leuk en lekker uit.
Die ga ik onthouden... top
 
Dit ziet er heerlijk uit. Bedankt voor het delen!
 
Bedankt voor het delen, aangepast aan de forumregels (beginnen met foto van het eindresultaat)
 
Bedankt voor het delen, aangepast aan de forumregels (beginnen met foto van het eindresultaat)
Tnx! Ik vroeg mij al af of het mogelijk was om afbeeldingen tussen de teksten door te zetten. Ga ik de volgende keer gelijk doen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan