Op mijn lijstje stond al een tijdje gehaktbrood, nu hebben we een shared Lunch op het werk en zocht ik iets wat ik vooraf al kon maken dus 1+1=3.
Heb het recept voor Spiffburgers aangehouden als basis (blijven lekker), wel half om half gehakt (had geen tijd om zelf gehakt te draaien, anders was het runds geworden) en voor de binding eieren toegevoegd en paneermeel.
500 gr rundergehakt
1 theelepel zout
1 theelepel knoflookpoeder
1 theelepel peper
2 theelepels paprikapoeder
1 eetlepel worchestershire saus
1 eetlepel ketchup
1/2 gesnipperde (rode) ui
2 losgeklopte eieren
1/3 cup naturel paneermeel
150 gram ontbijtspek
Alle droge elementen mengen, eitjes loskloppen, uitje extra fijn snipperen. Dan alles in een kom en lekker mengen.
Mooi vormpje kneden en even in de koelkast op laten stijven. Ondertussen de bbq aanmaken rond de 130graden (komt niet zo nou) en een matje weven van de ontbijtspek.
Gehakt in zijn ontbijtspek jasje en op de bbq op een open allu schaal (zodat het vet weg kan lopen) enkel blokje appelhout voor de rook.
Bij 50° kern even aflakken met je favoriete bbq saus en laten staan tot kern 72°.
Heerlijk sappig,goed op smaak en een subtiel rookrandje.
Heb het recept voor Spiffburgers aangehouden als basis (blijven lekker), wel half om half gehakt (had geen tijd om zelf gehakt te draaien, anders was het runds geworden) en voor de binding eieren toegevoegd en paneermeel.
500 gr rundergehakt
1 theelepel zout
1 theelepel knoflookpoeder
1 theelepel peper
2 theelepels paprikapoeder
1 eetlepel worchestershire saus
1 eetlepel ketchup
1/2 gesnipperde (rode) ui
2 losgeklopte eieren
1/3 cup naturel paneermeel
150 gram ontbijtspek
Alle droge elementen mengen, eitjes loskloppen, uitje extra fijn snipperen. Dan alles in een kom en lekker mengen.
Mooi vormpje kneden en even in de koelkast op laten stijven. Ondertussen de bbq aanmaken rond de 130graden (komt niet zo nou) en een matje weven van de ontbijtspek.
Gehakt in zijn ontbijtspek jasje en op de bbq op een open allu schaal (zodat het vet weg kan lopen) enkel blokje appelhout voor de rook.
Bij 50° kern even aflakken met je favoriete bbq saus en laten staan tot kern 72°.
Heerlijk sappig,goed op smaak en een subtiel rookrandje.