BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde Zalm ala BBQ Pit boys

 
 
 
 

Mike v R

Forum Meubilair
Berichten
10.409
GegrildesalmalaBBQPitboys009.jpg


Recept

4 Zalm Filets -met huid (200 gr/per stuk)
1/3 cup Maple Syrup (ik heb golden syrup gebruikt.)
1/4 cup Soy Saus
2 el Olijfolie
30 gr. Roomboter
4 tenen knoflook geperst
1 fijngesneden Ui

GegrildesalmalaBBQPitboys001.jpg


Uitjes fijn snijden en knoflook persen en in steelpan met wat olijfolie (2 el.) even laten doorwarmen, dan boter erbij smelten en sojasaus en maple syrup toevoegen, en 5 minuten laten pruttelen.
GegrildesalmalaBBQPitboys004.jpg


De zalmfilets licht insmeren met olijfolie en op de BBQ in een koekenpan 1 a 2 min op de huidzijde bakken.
GegrildesalmalaBBQPitboys005.jpg


De zalmfilets uit de pan halen en met de vel op het BBQ rooster leggen,alvast een keer de saus er over.
GegrildesalmalaBBQPitboys006.jpg


Deksel op de bbq en ongeveer 12 min bij 160-170 gr C. gaar laten worden, tussendoor 1 a 2 maal moppen met de saus.
Bij kerntempratuur van 45gr.c,de zalm van de bbq gehaald.
GegrildesalmalaBBQPitboys008.jpg


GegrildesalmalaBBQPitboys009.jpg


Eetsmakkelijk.
 
Dat zou ik nu al wel blieven, honger!
 
hij is idd erg lekker Mike, fijn dat je hem gepost hebt, kan ik hem altijd terug vinden
 
Leuk recept!
 
Ziet er heerlijk uit ,ik zal hem onthouden. En een keer maken natuurlijk.
 
Can you smell that....itt smells guuuuuuuud  :p
 
Zalm eerst in de koekepan, is dat om te voorkomen dat het vel gaat plakken aan de bbq? En is elk willekeurige koekepan geschikt om in de bbq te leggen?
 
wij gebruiken daar zogenaamde skillets voor, dat is een gietijzeren koekepan
 
Ik denk dat ze dat doen om het vel goed krokant te krijgen. Zou trouwens geen pannen met tefallaag direct op mijn BBQ zetten. Boven een bepaalde temperatuur gaat die laag enge gevaarlijke stoffen afgeven die niet echt heel erg goed voor je zijn. Je BBQ wordt toch iets heter van je gaspitje.
 
Je kan ze ook in de keuken voorbereiden en op de BBQ afmaken.
 
Ziet er goed uit Mike

Ik zag ook dat je de draadjes van de probe's gewoon onder het deksel hebt liggen (ik maar pielen door de ventilatie gaatjes en vloeken dat ze aan de korte kant zijn) gaat dat wel goed ? Geen knik in de kabel en/of niet lucht dicht?
 
mitch01 zei:
Ik zag ook dat je de draadjes van de probe's gewoon onder het deksel hebt liggen (ik maar pielen door de ventilatie gaatjes en vloeken dat ze aan de korte kant zijn) gaat dat wel goed ? Geen knik in de kabel en/of niet lucht dicht?
Zo doe ik het al 2 jaar en mijn eerste Ikea Fantast moet nog stuk gaan :)
 
Vandaag dit recept gemaakt! Heerlijk!! Bedankt voor het delen. Helaas brak de moot in stukken bij het verhuizen naar het bord dus de foto is wat rommelig, maar het smaakte er niet minder om:)

Lekker met gegrilde groente en tagliatelle

ta3yvepy.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan