BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde Mergpijpjes & entrecote

 
 
 

Tom Hendriks

Pitmaster
Berichten
688
Hallo BBQ-Fanaten,

Afgelopen vrijdag voor het eerst gegrilde Mergpijpjes gehad als voorafje en ik en mijn vriendin waren verrast hoe lekker dat is. Ik heb ze een keer bij B&S besteld om eens te proberen, echt super lekker met een geroosterde boterham. Ik had er een peterseliemengsel op gedaan en toen ongeveer 15 minuten op indirect bij een temperatuur van 200-230 gr. Het is klaar als het merg lekker gesmolten is.

Daarna 2 heerlijke malse entrecote's gemaakt die ik bij onze keurslager heb gehaald. Beetje olijfolie, peper en zout en ik heb de reverse sear methode gebruikt. Eerst garen tot 47 gr en daarna afgrillen op direct voor het ruitjespatroon. Vervolgens even laten rusten en dan aansnijden, heerlijk....

Hieronder wat foto's:

vyoyty.jpg


2u97qle.jpg


11iiw4w.jpg


10zn3pi.jpg


En dan nu de entrecote:

5czztd.jpg


1zmpabq.jpg


30aqgrc.jpg


Bedankt voor het kijken!!








 
Dat ziet er goed uit, dat lust ik zeker!!
 
Nice, lekker smeren op die boterhammen, mag je mij wakker voor maken
 
Ziet er erg lekker uit.
 
Ik zie helemaal geen foto's?
 
Dominique zei:
Ik zie helemaal geen foto's?

Ik ook niet meer, snap het niet. Gisteravond erop gezet en alles was gelukt en nu zijn ze opeens weg.
Zal vanavond ff checken en opnieuw erop zetten :(
 
Dominique zei:
Ik zie helemaal geen foto's?

Hoi Dominique,

Als het goed is zijn de foto's er weer.... Ik weet al wat er gister fout ging.
Ik had foto's verwijderd bij TinyPic. Als je dat dus blijkbaar doet dan worden ze ook verwijderd van het forum. Zal wel gelinkt zijn... :D
 
Tom Hendriks zei:
Dominique zei:
Ik zie helemaal geen foto's?

Hoi Dominique,

Als het goed is zijn de foto's er weer.... Ik weet al wat er gister fout ging.
Ik had foto's verwijderd bij TinyPic. Als je dat dus blijkbaar doet dan worden ze ook verwijderd van het forum. Zal wel gelinkt zijn... :D

Jaaaa! Ik zie ze, en heb gelijk trek!
 
Ziet er lekker uit!
 
Ziet er goed uit. Benieuwd hoe het smaakt die merg pijpjes
 
Nog nooit gegeten die mergpijpjes, ga ik zeker proberen ziet er goed uit
 
NICE!
 
Behalve mijn hond heeft nog niemand hier in huis merg gegeten. Misschien toch maar eens proberen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan