BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde gevulde puntpaprika's

 

Grill Bill

Kooltjesharker
Berichten
104
Paprika 2.jpg


Wat je nodig hebt voor 4 personen:

  • 4 rechte puntpaprika’s
  • Halve courgette
  • Halve kleine ui
  • Halve chorizo worst
  • 2 tenen gerookte knoflook
  • 6 zongedroogde tomaten
  • Eetlepel rode pesto
  • 15 blokjes feta kaas
  • Versgeraspte parmezaanse kaas
  • Olijfolie
  • Zout
  • Peper
  • Rozemarijn
  • Tijm
  • Honing
  • Walnoten
Warm de BBQ op tot 175gr indirect

Snij de paprika’s doormidden en verwijder de pitten met een theelepel en was ze. Dep ze even droog met keukenpapier. Leg ze op een aluminium bakplaat (van die weggooi dingen)

Courgette wassen, halveren en in de lengte in vieren snijden. Platleggen en in repen snijden. Dan in kleine blokjes fijn snijden.

Snij nu de chorizo, ui, knoflook, zongedroogde tomaten en feta in kleine blokjes en meng alles met een eetlepel rode pesto goed door elkaar. Wat peper, zout naar smaak en theelepel rozemarijn en tijm toevoegen. Scheutje olijfolie erbij.

Vul de paprika’s. Dan op elke gevulde paprika een streepje honing en wat gebroken walnoot. Als laatste strooi je wat versgeraspte parmezaan over elke paprika.

Zou er nu zo uitzien:
Paprika 1.jpg


Leg de paprika’s op een aluminium grill bakplaat voor +/- 20 minuten.

Resultaat:


Paprika 3.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Mooi gerecht.
Wellicht dat dit as zaterdag bij mijn spaanse avond gaat passen.
 
Bedankt voor het delen. Ziet er erg lekker uit!
 
Zien er lekker uit wij maken ze ook met regelmaat heerlijk als groente bij een lekker stukje vlees.

 
Mooi gerecht.
Wellicht dat dit as zaterdag bij mijn spaanse avond gaat passen.

Dag Peter, als je dat gaat doen laat ff weten wat je ervan vond (y) . Naar mijn smaak is het belangrijk de chorizo goed te doseren anders kan die overheersen. Snij ronde plakken van 0.3cm in vier blokjes. 6-8 blokjes per paprika was voor mij voldoende
 
Terug
Bovenaan Onderaan