Eindelijk een Divide&Conquer aangeschaft. En ook maar meteen een speksteen.
Eerste run waren simpele hamburgers. Nu wou ik vis proberen. Ik kan je al verklappen: het resultaat was echt top. Wat een extreem krokant vel was me dat!!!
Als bijgerecht zelf iets in elkaar geflanst, geïnspireerd op een Marokkaanse tajine. Ongeveer 1u20 laten pruttelen.
- 1 ui
- 4 aardappelen
- 2 zoete aardappelen
- 2 wortels
- 3 geroosterde en ontvelde paprika's
- 2 blikken tomatenblokjes
- 4-6 lookteentjes
- 1 kaneelstokje
- 2 el suiker
- 2 el ras el hanout
- 1 el kurkuma
- 1 kl komijn
- 1 kl sambal (geen harissa in huis)
- 1 blokje bouillon opgelost in 150ml water
Als voorgerechtje wat Black Tiger gamba's gemarineerd (olijfolie, peper, zout, lookpoeder, gerookte paprika en chili) en kort op de speksteen gebakken.
Dan de goudbrasem ingesneden, geölied, gekruid met peper en zout en gevuld met citroen en verse rozemarijn. Om dan op de soapstone te laten sissen. Na een tijdje toch nog even op het indirecte deel op de rooster gelegd om wat verder te garen.
Zalige maaltijd! Komt in ons vaste repertoire te zitten. Aanrader.
Eerste run waren simpele hamburgers. Nu wou ik vis proberen. Ik kan je al verklappen: het resultaat was echt top. Wat een extreem krokant vel was me dat!!!
Als bijgerecht zelf iets in elkaar geflanst, geïnspireerd op een Marokkaanse tajine. Ongeveer 1u20 laten pruttelen.
- 1 ui
- 4 aardappelen
- 2 zoete aardappelen
- 2 wortels
- 3 geroosterde en ontvelde paprika's
- 2 blikken tomatenblokjes
- 4-6 lookteentjes
- 1 kaneelstokje
- 2 el suiker
- 2 el ras el hanout
- 1 el kurkuma
- 1 kl komijn
- 1 kl sambal (geen harissa in huis)
- 1 blokje bouillon opgelost in 150ml water
Als voorgerechtje wat Black Tiger gamba's gemarineerd (olijfolie, peper, zout, lookpoeder, gerookte paprika en chili) en kort op de speksteen gebakken.
Dan de goudbrasem ingesneden, geölied, gekruid met peper en zout en gevuld met citroen en verse rozemarijn. Om dan op de soapstone te laten sissen. Na een tijdje toch nog even op het indirecte deel op de rooster gelegd om wat verder te garen.
Zalige maaltijd! Komt in ons vaste repertoire te zitten. Aanrader.