BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde asperges.

 

Daniel

Stoker
Berichten
298
Vandaag lekker gegrilde asperges (wel eerst gekookt ) en een lekkere gegrilde procureur.
FB552272-4056-469D-BBBF-CBDB911C7B23.jpeg
91708026-FD08-42BC-9C84-1921C5980B90.jpeg
9FBD339A-22F8-4BD5-980F-AFCF8658898E.jpeg
 
Prachtig weer Daniël. Is iedere keer weer een feestje om naar je bordjes te kijken.
 
Ik meld me aan voor de procureur
Zien er goed uit
 
Hoi Daniël,

lekker, hapje weer. Bewust voorgekookt? Wil ze morgen maken dus vandaar de vraag...
 
Heerlijk die asperges van de grill. Ik kook ze nooit voor. Grill ze op hoog vuur. Paar keer draaien en ze zijn klaar.
Ik maak ze ook met procureur. En dan Iberico procureur. Paar aardappels er bij en klaar. Een van mijn favorieten nu

82be146757e03119ee5007ccdc615d27.jpg
 
Hoi Daniël,

lekker, hapje weer. Bewust voorgekookt? Wil ze morgen maken dus vandaar de vraag...
Ik zou rekening houden met de dikte. De dunnere kun je prima gelijk erop gooien. Als je echt dikke asperges hebt is even voorkoken/blancheren beter

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
 
Hoi Daniël,

lekker, hapje weer. Bewust voorgekookt? Wil ze morgen maken dus vandaar de vraag...
Ik kook ze bewust voor ( zo op de gril vind ik niet lekker) geeft een mooie smaak met roomboter suiker en foelie. Liefst een dag ervoor of ochtends vroeg kan de smaak lekker doortrekken in de asperges. Ik kook met schil mee voor de extra smaak. Het vocht kan je gebruiken voor een saus of een asperge soep.
 
Ik zou rekening houden met de dikte. De dunnere kun je prima gelijk erop gooien. Als je echt dikke asperges hebt is even voorkoken/blancheren beter

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
Ik vind dat echt niet lekker. Voorgekookt en even op grill vind ik meer smaak geven.
 
Ziet er heerlijk uit! Het wordt weer tijd hè, helaas houdt mijn vrouw er niet van...

M.b.t. voorkoken: er is nog een optie. Marineren! Als je ze als het ware inlegt in een zure marinade kun je ze daarna vrij snel ongekookt grillen of zelfs zo eten (marineer dan zeker 48 uur bij dikke asperges). Ik heb ze vorig jaar zo gemaakt met gerookte ribeye en dat was heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan