Beef en Steak

Geen visliefhebber, toch zalm op een plankje. Spontaan liefhebber

Dag Ceriel,
Da's interessant. Ik ben op m'n BGE gaan roken met de aanwijzing van iemand die een elektrische rookkast gebruikt op 150F dus ong 75?C voor 3-4 uur. Dan kruipt de temp er langzaam naar toe. Ik heb op die manier nooit last gehad van Albumin, maar nooit gemeten wat de kerntemp is. Al zou ik na 3-4 uur verwachten dat dat hetzelfde is voor een stukje van gering volume. Ik heb net een kerntemp meter gekocht. Die zal ik er volgende keer eens in stoppen en dan stoppen bij 46?C. Ben benieuwd. Dank voor de opmerking.

bINNENKORT OOK WEER EENS MAKEN...

Zalm van cederhouten plank blijft lekker. Zalm insmeren met een beetje mosterd en dan bruine suiker erover, gaat lekker karameliseren.... Ohhh heerlijk...
Deze ziet er ook heerlijk uit...

Weer een hoop nuttige info in dit topic , gauw weer eens maken met deze nieuwe inzichten !!

Echt heerlijk deze manier van zalm bereiden.
Ik ga persoonlijk niet verder als een kern van 47?C

Ik heb ze gistermiddag gemaakt. (ook ff langs de Makro gereden (op de route naar huis), 3 mooie moten zalm mee, en een uurtje later lagen ze op het ei)
Mijn plankje heeft ongeveer een half uurtje onder water gelegen (is meer dan genoeg hiervoor)
En wat geurt dat cederhout lekker h?  :)

Mac

Terug
Bovenaan Onderaan