Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik proef het verschil wel Mike als er meer rook in (onder) de tent is geweest...Boldeagle zei:Plankje rookt idd. veel minder onder de 200, maar smaak lijkt er niet minder om. (wederom volgens ega ;D )
RedFox zei:Eventjes wat spontane opmerkingen op basis van wat ik op de foto zie: Waarmee had je de zalm ingesmeerd? En had je het plankje lang genoeg (ik laat ze een nacht onder water) in het water gehad? Het lijkt er een beetje op of hij wat aan de droge kant was....en mogelijk de Q temperatuur ook wat aan de lage kant want plankje lijkt nog "maagdelijk" aan onderzijde en niet in "de fik" geweest en daardoor mooie rook en dito smaak van de red cedar wood geproduceerd. Ik stook hier de Q voor zalm op plank altijd goed heet, d.w.z. rond 220C en dan op de directe methode gaat de zalm er 22 minuten op. Maar allerbelangrijkste is dat het je heeft gesmaakt!![]()
noskos zei:Als je je BBQ heel heet stookt dan zullen de eiwitten uit de vis lopen. Je ziet dan wit spul uit je zalm lopen. Dus als je onder de 180?C blijft gebeurd dat nagenoeg niet.
Zou je jezelf even voor willen stellen Klaasmans (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/stel-je-voor!/)Klaasmans zei:Ik lees over temperaturen waarop je zalm zou moeten roken of op een plank bakken en dat de zalm dat witte spul (Albumin) af gaat scheiden. Ik denk dat je niet kunt zeggen dat het niet gebeurt bij hoge temperaturen als 180? of 200+?
Je kunt prima zalm bakken of roken bij die hoge temperaturen, maar dan moet je niet de kritische interne temperatuur overschreden waar de Albumin zich vormt en naar buiten komt.
Ik heb vanmiddag zes stukjes zalm drie uur gerookt en ben na ongeveer een half uur vertrokken. Na thuiskomst bleek de temperatuur naar 85? gelopen te zijn en....... Hele bak tussen de zalm gevuld met die zooi.
In mijn ervaring gebeurt t niet als de temperatuur onder de 70? blijft.
Als je dus op hoge temperatuur bakt of rookt met een plank kun je t uit de weg gaan door op tijd te stoppen dus als de interne temperatuur de 65-70?C bereikt.