BasBQ
Beef en Steak

Geen UDS wel de looks....

R

Roy

Gast
Heey Allemaal,

Na een paar keer hier rond gekeken te hebben werd het voor mij ook tijd om eens wat in elkaar te knutselen.
Me vriendin wilde geen smoker want daar kan ze niet mee overweg en een kolen bbq.
Dus wordt het maar een saaie gasbrander onder de grillrooster. Maar goed na wat zoekwerk ben ik er wel achter gekomen dat er maar weinig of geen zijn in deze uitvoering  :D

Vanavond zal ik een paar fotos plaatsen als het lukt.
 
Ben benieuwd
 
Hier zijn we weer na een paar avonden hard doorwerken is hij dan ook af :)
Ik heb zoveel met bevestigings materiaal: popnagels, (dop)moeren, draadeinden en bouten gewerkt. Het plaatwerk is allemaal afkomstig van een 2de donor ton. De hitte schildjes zijn van de wand en de verstevigings ribben worden gebruikt om op de draadeinden te blijven liggen.
De tafel is gemaakt van de olieton bodem, deze is netjes afgewerkt met een plastic strip om snijden aan de rand te voorkomen. De tafel is weer ondersteunt door een draadeind m8.

Eigenlijk is die niet meer ugly maar veel te mooi om te gebruiken :$

Hopelijk werken mijn foto linkjes :) hoor graag jullie reacties :) :)

http://s32.photobucket.com/user/roykuh91/library/
http://s32.photobucket.com/user/roykuh91/library/?sort=3&evt=email_share_media&page=1

Gegroet Roy
 
Ziet er prima uit man! Respect voor de uit/afwerking!

Dat 'werkblad' is geniaal :)

Veel plezier ermee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wow! Mooie build....Is inderdaad niks ugly's meer aan!
 
Dankj dankje. Wat ik me ook nog afvroeg is waar die soort van sensor voor is bovem de vlam met die koperen leiding. Volgens mij als die warm genoeg is stuwt die zelf gas in. En als die 300 graden is valt de vlam uit. Heeft dat met dat ding te maken?
 
netjes gemaakt hoor
 
Heej alle.

Hopelijk kunnen jullie antwoord geven op mijn volgende vraag. Afgelopen dag de bbq is uit willen proberen, maar hij blijft maar even branden. Wat kan de oorzaak zijn? Zelf denk ik aan die thermo sensor die erop zit. Je hoort een soort van tikje en ineens is de vlam weg en wordt er geen gas meer ingespoten. Ik heb ergens gelezen als die koud is blokkeert die alles maar de vlam staat al 10min. Te branden?

Alvast bedankt
 
Het lijkt op een thermokoppel.
Normaliter zit deze ook in gaskookplaten tbv caravans.
Zodra het puntje warm genoeg is wordt de gastoevoer opengehouden.
Koelt de tip af (vlam is weg) dan gaat de gasklep dicht.
Tijdens het branden moet deze dus warm (heet) gehouden worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan