Beef en Steak

Geen kern thermometer

groentenboer

Sprokkelaar
Hoe moeilijk is kipfilet roken zonder temperatuur meter in t vlees? Als beginner heb ik deze nog niet in huis

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Nou ja, als je zorgt dat ie lekker droog is loop geen risico.. maar als je een goed resultaat wil is een thermometer toch onmisbaar..

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk

Ja, voor gerookte kip is een kernthermometer toch echt nodig.

Als serieuze bbq-ers Is een kerntemperatuur meter onmisbaar. En voor het geld van de kerntemperatuur meter van Ikea hoef je het niet te laten.
Pulled Pork, kip, gerookte kip, biefstuk, gehaktbal, worstjes. Alles kan, moet je meten. Als je de juiste garing wilt. Niet te rauw, niet te droog, noem maar op

En eigenlijk moet je er 2 hebben.

Ooit dacht ik, ja dat zal wel, ik kan het ook op tijd doen of met mijn vinger op het vlees duwen.
Er is maar 1 manier om telkens weer die perfecte gaarheid te krijgen, en dat is Meten!

En de term/definitie: Meten is weten is eigenlijk helemaal verkeerd :blush:
De officiele definitie van Meten is: Meten is vergelijken.
Volledig: meten is vergelijken met een afgesproken maat.
Lang geleden als wij tijdens een repetitie materialenkennis deze vraag kregen, Wat is Meten kregen we de volgende punten:
Meten is: Meten is vergelijken, 1 punt
Meten is: Meten is weet ik niet, 0 punten
Meten is: Meten is weten -2 punten (min 2 punten)

Ewald zei:
Ooit dacht ik, ja dat zal wel, ik kan het ook op tijd doen of met mijn vinger op het vlees duwen.
Er is maar 1 manier om telkens weer die perfecte gaarheid te krijgen, en dat is Meten!

En de term/definitie: Meten is weten is eigenlijk helemaal verkeerd :blush:
De officiele definitie van Meten is: Meten is vergelijken.
Volledig: meten is vergelijken met een afgesproken maat.
Lang geleden als wij tijdens een repetitie materialenkennis deze vraag kregen, Wat is Meten kregen we de volgende punten:
Meten is: Meten is vergelijken, 1 punt
Meten is: Meten is weet ik niet, 0 punten
Meten is: Meten is weten -2 punten (min 2 punten)

En hoeveel punten voor
Goed gemeten Is lekker eten?  :D

Besteld bij ikea. Morgenvroeg even op de fiets op gaan halen en dan grillen, roken maar

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan