BasBQ
Beef en Steak

Gebakken rijst met buikspek

Alexxie

Tondelzoeker
Berichten
24
Vandaag voor het eerst geprobeerd om een lekker stukje buikspek te maken. Ik had dit nog niet eerder gemaakt dus ik heb zeker nog wat verbetering nodig. Ik heb in de weber een "snake" gemaakt met weber briquetten en wat rookhout met kersensmaak. De buikspek heb ik gemarineerd met "Regah Rub - ol'timers dirty hogs" en deze heeft ongeveer 3,5 uur op de bbq gelegen.

De huid was niet naar mijn zin, en het zwoerd was imo nog een hele drillpudding. Maar al doende leert men. Het zag er wel heerlijk uit 😁

Al met al toch lekker gegeten en met de drill verwijderd was het vlees prima te doen.

IMG-20230603-WA0026.jpeg


IMG-20230603-WA0022.jpeg


IMG-20230603-WA0011.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het resultaat ziet er lekker uit!

Heb je meer info over de bereiding, foto’s e.d.?

Anders vrees ik dat deze in de rookkamer terecht komt.
 
Het resultaat ziet er lekker uit!

Heb je meer info over de bereiding, foto’s e.d.?

Anders vrees ik dat deze in de rookkamer terecht komt.
Ik heb er 2 extra fototjes bijgedaan. Als het niet goed is mag ie naar de rookkamer 😁
 
Stevige rooksnake. Gevolelsmatig heb je een stuk snake overgehouden :unsure:. Zo te zien heb je de weber persing briketten. Tipje probeer eens kokosbriketten in een snake.

Voor deze setting zou ik persoonlijk het zwoerd verwijderen en het vet kruislings insnijden. Zie bv een recept van @Ewald mbt babi pangang.
Heb je de rijst ook op de Q gebakken? De opmaak is toppie.

Verder, kort samengevat, ik zou hier graag een vorkje meegeprikt hebben. 😜
 
Stevige rooksnake. Gevolelsmatig heb je een stuk snake overgehouden :unsure:. Zo te zien heb je de weber persing briketten. Tipje probeer eens kokosbriketten in een snake.

Voor deze setting zou ik persoonlijk het zwoerd verwijderen en het vet kruislings insnijden. Zie bv een recept van @Ewald mbt babi pangang.
Heb je de rijst ook op de Q gebakken? De opmaak is toppie.

Verder, kort samengevat, ik zou hier graag een vorkje meegeprikt hebben. 😜
Je hebt gelijk mbt de snake, ik had nog een flink stuk over 😂

Ik heb nu idd die weber zakken van 8kg staan, rode kleur zak. Zal van de week eens een zakje kokos halen de groene zak van weber.

Volgende keer was mijn idee idd om de buikspek zonder zwoerd te bestellen, want nu vond ik dat stukje niet echt lekker. De rijst was nog niet op de bbq gemaakt, al krijg ik binnenkort wel zo een 1 pits gasstelletje erbij voor erbij. Ben me nu nog even aan oriënteren voor een gietijzeren grillrooster, want die mis ik toch wel !

Ik denk wel meerdere mensen, ik liet de fotos zien aan paar vrienden, die wilde gelijk langskomen 😂
 
Ik denk wel meerdere mensen, ik liet de fotos zien aan paar vrienden, die wilde gelijk langskomen 😂
Ja, gratis eten wil iedereen altijd wel. Gelijk paal en perk aan stellen, voor je het weet sta je elk jaar de straatbbq te doen…. 😇
 
Het ziet er toch niet verkeerd uit, jammer dat het ergens toch tegen viel.
Persoonlijk vind ik het zachte vet van zo'n stuk spek wel lekker maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
Het ziet er toch niet verkeerd uit, jammer dat het ergens toch tegen viel.
Persoonlijk vind ik het zachte vet van zo'n stuk spek wel lekker maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Nou het was nu meer een soort drill pudding dan zacht gebakken spek. Maar wie weet de volgende keer, dat het beter lukt 😁
 
Nou het was nu meer een soort drill pudding dan zacht gebakken spek. Maar wie weet de volgende keer, dat het beter lukt 😁
Misschien de volgende keer het spek ( kort ) boven de hete kolen grillen een idee zodat je wat vet kwijtraakt ? ( dan maar even een rookscherm creëren :p )
 
Terug
Bovenaan Onderaan