BasBQ
Beef en Steak

Gasket modification kit WSM47

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
In afwachting van mijn WSM47 die binnenkort hier zal staan heb ik in USA een modificatie setje voor de afdichting van de deksel en de deur besteld.
Zal wel bekend zijn al bij doorgewinterde WSM users.....vond het wel handig om de zaak wat tochtdicht te houden en daardoor wellicht nog wat constantere temperatuur.
http://www.bbqgaskets.com/catalog_4.html

weber_wsm2_18_or_22_zps5e6d6d51.jpg


wsm_kit_collage_zps053ea860.jpg
 
Volgens mij is deze ook te koop in Duitsland via eBay
 
Ik ken hem niet. Als je hem een poosje gebruikt en niet te goed schoonmaakt dan zullen de kiertjes tussen de afzonderlijke delen vanzelf dichtslibben. Het oude deurtje wilde nog weleens problemen geven. Maar die is te vormen of te vervangen.
Dit zou kunnen helpen. Maar of het echt nodig is...
 
Ik zie het als puntjes op de "i" , zeg maar "wanna have" ....en dat terwijl de WSM pas over enkele weken hier binnen is als ik hem in Oostzaan heb opgepikt...
Verder zocht ik naar een draadje hier op forum van lang geleden i.v.m. soort busjes t.b.v. doorvoer van de temperatuur probes (volgens mij iets van Frits tijd terug), maar kon dat niet meer vinden......vast wel iemand die me even stukje verder kan helpen...
 
Ziet er goed uit, of het nodig is? weet je wat het is, het is net als met je motor, gitaar of auto. Een beetje customizen en toch een beetje van jezelf erin stoppen.
Is leuk om te doen, maakt dat hij toch meer van jezelf wordt en is ook weer stukje met je hobby bezig zijn.
Ik zeg TOP!
 
RedFox zei:
Ik zie het als puntjes op de "i" , zeg maar "wanna have" ....en dat terwijl de WSM pas over enkele weken hier binnen is als ik hem in Oostzaan heb opgepikt...
Verder zocht ik naar een draadje hier op forum van lang geleden i.v.m. soort busjes t.b.v. doorvoer van de temperatuur probes (volgens mij iets van Frits tijd terug), maar kon dat niet meer vinden......vast wel iemand die me even stukje verder kan helpen...

ik heb nog een setje liggen :)
 
@Boldeagle: ja dat was idd het draadje! Thanks.
@Boel0037: ja zo zit ik ook in elkaar  :)
@Gerard777: heb je ff PM gestuurd
 
Zat eerst ook te twijfel zo'n set aan te schaffen, maar vond het nogal prijzig.
Heb nu de manier welke door Dennis omschreven gedaan, en tot nu toe best tevreden.

Mac
 
Marcel, hoe heb jij de ET-732 probe door de WSM gevoerd?
Setje wat Gerard777 had liggen is te klein voor ET-732 , jammer....
 
A, ik snap hem nu, ik heb 2 zaken door elkaar gehaald Geert.
  • Met "een setje" doelde ik op de deur met afdichting van de WSM
  • En voor wat de probe doorvoer betreft, heb ik de Gamma set klaar liggen om uitgevoerd te gaan worden
Dus niets anders dan de meeste anderen doen/ hebben gedaan.

Mac
 
haha, mooie verwisseling/spraakverwarring.....nu duidelijk, zal dan even naar dat gamma setje kijken uit het draadje wat werd aangereikt...wel opboren van bestaand gat denk ik, maar is makkelijk met hittebestendige lak te maskeren ga ik vanuit.
 
Ik heb een oud type WSM waarbij de deur heel erg slecht sloot. Ik krweg het met bijbuigen niet gesloten. Ik heb dus precies dezelfde aanpassing gedaan: nu sluit de deur erg mooi.

Om de temperatuur-sensoren Door te voeren heb ik eyelers van bbqguru gekocht. Daarmee vervang je de schroeven van een beugel. Geen nieuwe gasten boten dus. De link heb ik zo niet bij de hand.
 
ik gebruik de doorvoer ook met een ET-732 probe
 
Ik vind het er nogal krap uitzien, Past je stekker hier dan doorheen Mijn probes zelf hebben een hoek van 90 graden dus deze krijg ik er nooit doorheen. Mijn stekkers lijken me te dik voor de doorvoer zoals ik deze nu zie, of zie ik het nu helemaal verkeerd lees gezichtsbedrog ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan