Beef en Steak

Garnalenspies & Pizza

Salademan

Kooltjesharker
Al aardig op weg met low & slow dus gisteren was het tijd voor het hetere werk. De kinderen hadden zin in pizza dus dat was snel bepaald. Omdat het ei toch goed heet moest worden heb ik er onderweg naar de hogere regionen ook maar even wat garnalenspiezen opgedaan. Prima voorafje!

de5bf9fa3818d59fe2f6ad1830b60a1e.jpg

7bfe60bb6d0bc787fca31989c7de5074.jpg

86eab23df015abd85ad0a0dbbff4ca4c.jpg

Daarna de temperatuur verder omhoog en tijd voor pizza:
6bf551dc6fd7fde399fdcd747b34bb1e.jpg

44f6f9730d1cb9225a96ed21b2812e6a.jpg

b7d9388ff8f959cddfb5918ca6643e2c.jpg

Voorheen maakten we ze altijd zo in de oven maar oj oj, wat is dìt lekker!

Het ei meteen ook maar even schoon gebrand. Al met al weer een leuke en lekkere ervaring!

Wat een zaligheid, vrouwlief liet ik de spies zien, het is dat ze niet zwanger is anders had ik op pad moeten gaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

kijk, niet van dat zuinige
heerlijk eten allemaal

Ziet er goed uit!
Wel reist de vraag of dit niet wat risicovol is voor de pizzasteen. Staat me ergens iets bij dat, om het risico van breuken te verminderen, de steen "langzaam" mee opgewarmd dient te worden.

Ziet er goed uit!
Wel reist de vraag of dit niet wat risicovol is voor de pizzasteen. Staat me ergens iets bij dat, om het risico van breuken te verminderen, de steen "langzaam" mee opgewarmd dient te worden.

Dat lees ik ook maar het is niet te doen om bij >300 graden je pizza even op te maken. Daar de steen al enige tijd in gebruik is de gok genomen en de pizza in de keuken opgemaakt en zo op de Q geschoven. Vooralsnog dus met succes

Beste pizza zo. Nog wat rookhout toegevoegd?
Lekker rijkelijk belegt. Dat moet smullen geweest zijn.

Dat zeggen er meer boven je maar zo beleggen we hem altijd. Ham, salami, paprika, ui en knoflook. Verder natuurlijk kaas en tomatensaus. Basis maar rijkelijk

We maken ook een variant met tonijn. Die foto’s zullen ook nog wel een keer volgen

Rookhout niet toegevoegd deze keer. Was de eerste keer pizza en was even benieuwd naar de basis. Leek ons ook niet echt nodig, de houtskool had het rookwerk op zich genomen. Desalniettemin sta ik open voor tips

Terug
Bovenaan Onderaan