BasBQ
Beef en Steak

Gamba/Coquilles spiesjes

 
 
 
 
 

MarBQ

Gerijpt
Berichten
3.192
Om toch maar eens de wederhelft tegemoet te komen ( waarom moet het altijd vlees zijn!! ), iets gemaakt wat uit het water komt.

Spiesjes met Gamba's en Coquilles.

Ik heb de gamba's en de coquilles gemarineerd in olijfolie, Todd's Dirt, Simply Marvelous bbq rub en verse knoflook.

DSC02771_zps01af3111.jpg


DSC02772_zps8a6061b1.jpg


DSC02774_zps4019d68a.jpg


DSC02778_zpsac5881d3.jpg


Het was zeker voor mijn vrouw een heerlijk gerecht.
Ikzelf ben nog niet overtuigd van dat spul wat onderwater leeft :(

Al met al weer een geslaagde bbq sessie en tot de volgende X

Greetz Marco

 
Herkenbaar hoor, ik loop likkebaardend over de markt naar allerlei vissen te kijken, Verkering eet he le maal NIETS uit het water, zo jammer!
Maar ik had jouw portie graag opgegeten!
 
Ik ben niet bekend met Todd's Dirt of Simply Marvelous bbq rub ( :blush:), maar Gamba's krijgen hier een kwartier de tijd om te zwemmen in gembersiroop, limoensap, knoflook en chili flakes en daarna niet te lang op het rooster. Prima te eten!
 
Mart zei:
Ik ben niet bekend met Todd's Dirt of Simply Marvelous bbq rub ( :blush:), maar Gamba's krijgen hier een kwartier de tijd om te zwemmen in gembersiroop, limoensap, knoflook en chili flakes en daarna niet te lang op het rooster. Prima te eten!

Thanx voor de tip matey!! ;)
 
Mart zei:
Ik ben niet bekend met Todd's Dirt of Simply Marvelous bbq rub ( :blush:), maar Gamba's krijgen hier een kwartier de tijd om te zwemmen in gembersiroop, limoensap, knoflook en chili flakes en daarna niet te lang op het rooster. Prima te eten!

Is dat niet overheersend, die gembersiroop? Zo zoet lijkt me, maar ik kan me vergissen?
 
Is dat niet overheersend, die gembersiroop? Zo zoet lijkt me, maar ik kan me vergissen?

Ik gebruik niet zo heel veel, vaak een theelepeltje ongeveer. Ik heb nog geen vaste hoeveelheden voor de vier ingredi?nten (en zal er waarschijnlijk ook niet komen). Heb ik zin in pittig doe ik wat meer flakes, een andere keer meer limoen of het schil van de limoen toevoegen.

Er is ook nog een theorie voor het kwartier: ik heb wel eens gelezen dat te lang in limoen- of citroensap komt de structuur van de Gamba niet ten goede.
 
Ok, dank voor je uitleg! Ik zag al deciliters gembersiroop voor me, vandaar.
 
Mooi hoor heel lastig is zeer snel gaar.
 
Maar om even terug te komen op het oorspronkelijke recept: waar kun je  Coquilles tegenwoordig aanschaffen? Moet ik daarvoor naar de groothandel of heeft een beetje lokale visboer deze op voorraad?
 
Ben bij de Makro geweest en daar hadden ze niets vers, alleen bevroren maar dan moest ik een kilo nemen!!
Uiteindelijk bij de Aldi in het vriesvak.
Weet niet hoe bv Coquilles behoren te smaken maar volgens mijn vrouw waren ze wel lekker!
Ik zeg; lekker zelf proberen!! :p
 
Doe mij maar zo'n stokje Marco!
 
Mart zei:
Maar om even terug te komen op het oorspronkelijke recept: waar kun je  Coquilles tegenwoordig aanschaffen? Moet ik daarvoor naar de groothandel of heeft een beetje lokale visboer deze op voorraad?

Bij de makro diepgevroren per kilo ?30,-
Bij de vishandel: Die hebben soms verse met schelp op bestelling, anders verkopen ze vaak emmertjes  met verse zonder schelp.
Deze kun je dan zelf thuis invriezen als je over hebt.
Van de laatste weet ik geen prijs.

Wat ik wel weet is dat met schelp verschrikkelijk duur is. Gaat op gewicht en de schelpen wegen nogal wat. Ik vond het zonde om zoveel geld uit te geven voor alleen decoratie.
Heb zowel emmertjes als de diepvries van de Makro geprobeerd.
Kwaliteit van beide vond ik goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan