BasBQ
Beef en Steak

Gaartemperatuur st louis spareribs

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal,

Als ik zoek op gaartemperatuur voor steak krijg ik afbeeldingen van verschillende cuissons met de juiste temperatuur erbij.

Voor spareribs zie ik alleen temperaturen wanneer ze van het bot afvallen. Weten jullie hier een goeie richtlijn voor?
Wat is een goeie temperatuur dat ze nog wel aan het bot blijven zitten, maar je wel een schoon bot hebt als je het vlees er vanaf trekt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Ik mik altijd op 95-97 graden, maar ze moeten ook ‘soepel’ voelen als je ze in je handen wat heen en weer beweegt in de lengte richting, dat is voor mij bepalend. Ik laat ze dus ook wel eens tot 98-99 liggen om dat gevoel te krijgen. De ribs zijn dan ‘bite off the bone’ met schone botjes. De ribs blijven dan ook aan elkaar zitten als je ze oppakt en verticaal laat hangen, maar breken makkelijk als je ze plat hebt liggen en de botjes uit elkaar trekt.
 
Dat is niet echt aan temperatuur te koppelen.
Als een satestokje of thermometer probe er zonder weerstand doorheen gaat, is het gaar.
Ik bbq pas 3 jaar maar gebruik al ruim een jaar geen thermometer meer voor iets anders dan steak of kip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan