BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd oktober 2020: “BBQuemotions.”

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
19.963
Het onderwerp voor deze maand is: "BBQuemotions.”

Gekozen door de winnaar van vorige maand: @Trijsje

BBQuemotions....

Fotos met mensen zijn vaak heel bijzonder. Fotos van BBQ gerechten ook.

Het lijkt mij waanzinnig om naast de prachtige gerechten ook de emotie van mensen vast te leggen die gepaard gaan bij onze uit de hand gelopen hobby; hoe zij hun gerecht maken, hun reactie bij het opeten of verzin het maar. Uiteraard moet het gerecht ook in beeld zijn.

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 31-10-2020
middernacht
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- 1 foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

Let op:
In dit topic uitsluitend de deelnemende foto plaatsen, alle ander foto's worden verwijderd.
Bij dubbele inzending volgt diskwalificatie.

De te winnen prijs is een waardebon van onze sponsor Beef & Steak, en natuurlijk de camera-sticker en eeuwige roem in de hall of Flame!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit kan zomaar eens een hilarisch thema worden.
 
Hmmmmm... ik wil liever mijn gezicht zo min mogelijk op het internet hebben..

Eens kijken of we toch leuk en serieus mee kunnen doen..

We gaan even nadenken :)
 
Wat een origineel onderwerp zeg! Ben het wel met @SandyMan eens, maar daar moeten we wel iets op kunnen verzinnen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Misschien is een selfie terwijl je in een te grote burger bijt juist wel leuk. Maar verder is het inderdaad handiger om iemand anders op de foto te hebben.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Mijn laatste ervaringen met een model zijn niet zo prettig... dus maar eens kijken hoe we dit gaan aanvliegen.

Erg origineel en lekker oncomfortabel!
 
Oops lees net dat ik niet heb voldaan aan 1 foto regelement.

Nou, deze dan maar. En vergeef me dat tekst hierboven staat. Morgen weer school.
20201004_193730.jpg

Link naar de bereiding:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou, we hebben hier al een potentiele winnaar. kom maar ff binnen zeg.
wat een geweldige foto's
terecht een trotse papa. geweldig man. dit is goud
 
Man man man wat gaaf.. !! Vind die met het mes nog wat leuker trouwens. Maar super gaaf recept ook en leuk die vader zoon combinatie.. inspiratie !
De fabrikant heeft ook al erg positief gereageerd. Kan met deze messen schilvers van mijn nagels snijden. Maar mijn zoontje heeft zich nog nooit gesneden. Door vroeg te leren heeft hij gewoon respect voor alles met risicos.
Ben zelf ook erg blij met deze messen serie. HRC Rockwell van rond de 56+ is hard genoeg. En in mijn opinie zelfs beter dan hardere (en duurdere series. Zeker bij outdoor gebruik blijven ze lang genoeg scherp. En even wat bijwerken is ook probleemloos met een handige slijpkit.
Meeste messen slijpen niet door gebruik. Maar door verkeerd onderhoud en vaatwassers!

Ben verder ook fan van klassieke design. En goed in de hand liggend hanvat en balans.
Ovale handvaten zijn eenvoudiger te roteren tijdens bewerken van produkten.
Wil best nog wel een keer een andere high-end set kopen. Maar eerst bedrijf op de kaart zetten en deze lockdown periode afwachten.
 
Schitterende reportage!! Je kan de lat hoog leggen, maar dit zit nog ver daarboven!

Verstuurd vanaf mijn SM-J600FN met Tapatalk
 
Schitterende reportage!! Je kan de lat hoog leggen, maar dit zit nog ver daarboven!

Verstuurd vanaf mijn SM-J600FN met Tapatalk

Dat is mijn doel; 'Shock and Awn'. Wil het hier in Spanje echt op de kaart zetten.
 
Is nu al wat later dat ik dit lees.
Maar kan niet trotser zijn op mijn zoontje van 8. Zondag had ik alle benodigdheden klaar gezet op een tafel, en dag tevoren uitgelegd hoe hij het moest klaar maken.
Tot in de perfectie uitgevoerde Hooi-Kip. Duidelijk gekozen door erg laag fail risico.
Verslag staat op Facebook pagina. Waarvan ij hoop dat jullie de link vinden en hem je waardering geven.

Groeten vanuit Spanje #PuraLeña BBQ XXL


Groente prep met anti snij wanten;
Bekijk bijlage 10221
Berg hooi met kruiden en Kamille van onze Chinchilla(!).
Bekijk bijlage 10222
Pompoenpitten olie;
Bekijk bijlage 10223
Natte hooi een nest gemaakt;
Bekijk bijlage 10224
Nog wat kruiden naar zijn keus;
Bekijk bijlage 10225
En wat gedroogde kruiden uit koelkast;
Bekijk bijlage 10226
En Cider van Papa, oeps, die was ik zelf vergeten te verstoppen, en stond dus ook op tafel.
Bekijk bijlage 10227
Hup op de Weber
Bekijk bijlage 10228
Briquetten verdelen
Bekijk bijlage 10229
Feest na 2 uur wachten. En we willen ier een bekende youtuber met kinder kook kanaal uitdagen, en deze noemt zich de keukenpiraat.
Bekijk bijlage 10230
Tja en dan moet ook ons arsenaal indruk maken.
Bekijk bijlage 10231
Close up van resultaat.
Bekijk bijlage 10232
En de Pitmaster Junior stance mag niet missen;
Bekijk bijlage 10233
Trancheren en controleren of alles gaar is. Papa had gelukkig nog een ander flesje Cider gevonden.
Bekijk bijlage 10234
Goedgekeurd en neit droog.
Bekijk bijlage 10235
En natuurlijk de privliges van de echte Pitmater Junior.
Bekijk bijlage 10236

Zeer succesvolle Vader&Zoon dag geworden en super gegeten.

Groet,

En vergeet AUB niet om hem te waarderen op Social media.
Zou niets liever zien dat men in de toekomst vooral veel positieve informatie over hem vindt op internet.

Meer foto's specials en kkok ideeen op #PuraLeña in Spanje.

Beste reportage! (y) Mag je zeker trots op zijn!
Krijg persoonlijk alleen al een naar gevoel bij die teenslippers tijdens het verdelen van de briketten. Ik ben daar al streng tegen mijzelf dat ik dichte schoenen aantrek.
 
Beste reportage! (y) Mag je zeker trots op zijn!
Krijg persoonlijk alleen al een naar gevoel bij die teenslippers tijdens het verdelen van de briketten. Ik ben daar al streng tegen mijzelf dat ik dichte schoenen aantrek.

Inderdaad, zag ik later ook. Je bent de eerste die me betrapt hebt.
Maar dan niet als gevaar voor vuur. eerder voor andere vallende objecten. Alhoewel ik ook hier nog nooit problemen gehad heb met hem. ook messen worden correct aangenomen, aangegeven en goed neergelegd.
 
Aangezien wij onszelf zoveel mogelijk niet op internet zetten maar een kwinkslag.
Gust de pizzateckel aan het werk
0f1eb1f8b7e7fea41402da75391d1d6f.jpg

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 31-10-2020
middernacht
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- Één foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

@Stijn zou je dit willen aanpassen/aanvullen
 
Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 31-10-2020
middernacht
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- Één foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

@Stijn zou je dit willen aanpassen/aanvullen

Sorry, nu aangepast :)
 
Vergeet de link naar je draadje niet 😉
 
@Trijsie, mooie verlichting het zou bijna een echte Jo Misdom foto kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan