BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd, november. "side dishes''.

 
 
 
 

Mike v R

Forum Meubilair
Berichten
10.409
Het thema van deze maand is: "side dishes", en is gekozen door El Fumarole.


De regels worden weer streng gehanteerd! Dus een gerecht, deze maand op de barbecue gemaakt, een draadje waar dat uit blijkt en een link bij je foto naar dat draadje! Voldoet de foto niet aan de regels dan valt hij af!

Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 30 november 2015, middernacht.
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto niet geshopt in wat voor manier dan ook. Dit geldt ook voor filters van iPhone, Android etc. Apps!
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- E?n foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Fame.
- Over de uitslag mag gecorrespondeerd worden. (Niet dat we luisteren  ;) )

- Dus kom maar op met die aardappelsalades, gerookte rijstrisotto's, knapperige r?sti's en gezellige broodjes enzo!



 
ik denk dat ik voor het kn?ckebr?d ga  :p
 
Leo zei:
ik denk dat ik voor het kn?ckebr?d ga  :p
Lekker man, ik heb nog ??n cracker over :)

Wel een mooie smoes om die lekkere aardappelsalade van Mike weer eens te maken! Of gepofte zoete aardappelen, of een lekker flatbread!
 
Tellen gepofte kastanjes vanuit de openhaard ook?

Heb hier een grote emmer vol en elke avond gaan er wel een aantal de openhaard in.  :)
 
Mosseltje zei:
Tellen gepofte kastanjes vanuit de openhaard ook?

Heb hier een grote emmer vol en elke avond gaan er wel een aantal de openhaard in.  :)

Als het ergens naast ligt wel ;)
 
El Fumarole zei:
Mosseltje zei:
Tellen gepofte kastanjes vanuit de openhaard ook?

Heb hier een grote emmer vol en elke avond gaan er wel een aantal de openhaard in.  :)

Als het ergens naast ligt wel ;)

Oh ja, naast die blote vrouw op dat bontvachtje!  ;)
 
Sander72 zei:
El Fumarole zei:
Mosseltje zei:
Tellen gepofte kastanjes vanuit de openhaard ook?

Heb hier een grote emmer vol en elke avond gaan er wel een aantal de openhaard in.  :)

Als het ergens naast ligt wel ;)

Oh ja, naast die blote vrouw op dat bontvachtje!  ;)

In dat geval heb je kans dat mijn kont ook op de foto komt.
Niet echt culinair.  ;)
 
Het is leuk, het zal lekker zijn enzo, maar het is m.i. echt geen bijgerecht. Sorry.  DQ wat mij betreft
 
richard0501 zei:
Weer eens meedoen metr de fotowedstrijd, met mijn "side dish" komt van de rechterzijde van mijn BBQ :D :D



Heb de groente minimaal gehouden om commentaar te mijden...

Hier is de link http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12424.new#new

Richard heb hier smakelijk om moeten lachen maar deze foto zal toch niet mee kunnen dingen voor de fotowedstrijd.
Het verzinnen van een thema voor de fotowedstrjd is niet al te makkelijk, en hoewel sidedishes bij menig carnivoor op hoongelach kan rekenen vinden we het wel zo fijn als er een serieuzere poging wordt ondernomen.
Dus voor jou een mooie uitdaging om een heerlijk bijgerecht uit de pizza-oven te toveren ;).
 
Dank voor de interventie Frits. Het bedenken van het thema viel mee hoor. Omdat ik hoofdzakelijk vegetarisch eet zijn side dishes eigenlijk het enige wat ik nog maak. 
Als ik weer win, doen we volgende maand 'glutenvrij'.

;)
 
El Fumarole zei:
Dank voor de interventie Frits. Het bedenken van het thema viel mee hoor. Omdat ik hoofdzakelijk vegetarisch eet zijn side dishes eigenlijk het enige wat ik nog maak. 
Als ik weer win, doen we volgende maand 'glutenvrij'.

;)
=)) Of vleesvervangers....
 
Ceriel zei:
=)) Of vleesvervangers....

Jaaaa, gore paddestoelenpuree of van die smakeloze sojashit. Yummie!
 
Frits zei:
Richard heb hier smakelijk om moeten lachen maar deze foto zal toch niet mee kunnen dingen voor de fotowedstrijd.
Het verzinnen van een thema voor de fotowedstrjd is niet al te makkelijk, en hoewel sidedishes bij menig carnivoor op hoongelach kan rekenen vinden we het wel zo fijn als er een serieuzere poging wordt ondernomen.
Dus voor jou een mooie uitdaging om een heerlijk bijgerecht uit de pizza-oven te toveren ;).

Ik was me er niet van bewust dat de fotowedstrijd ineens zo letterlijk/serieus werd genomen, ik meen me namelijk te herinneren toen het onderwerp  " fruit " was, er toch ook andere gerechten voorbij kwamen  en zijn toegelaten zoals " fruits de mer ", en heb ik hier niemand over gehoord, mezelf inclusief. Het gaat om de foto. Het onderwerp is de richtlijn...

Maar goed als het niet is toegestaan om creatief hier mee om te gaan, dan moet de foto maar worden verwijderd.

Helaas heb ik weinig tijd om focaccia's van de Uuni 2 pizzaoven te toveren voor het eind van de maand.
Volgende keer beter...

 
Richard0501, het is eigen schuld
Als je naast de ribs nou nog een varken van 100 kilo aan het spit getoond had, dan waren de ribs zeker een bijgerecht
 
Typisch geval van leuk geprobeerd ;)
 
Voila,

Mijn inzending voor deze maand.
Ik had om het Sander lastig te maken een prachtige setting in gedachte om mijn bijgerecht te presenteren. Daardoor zaterdag al vroeg begonnen met de Q maar helaas.....toen het moment daar was, was mijn herfstsetting gevlogen en de rest nat geregend. Vandaar deze foto, een super close-up van een heerlijk gerecht; gegrilde pompoen, quinoa, rucola, munt en granaatappel. daarbij een dressing van citroensap, honing, zout, appelazijn en een mooie frisse olijfolie



Zie hier het volledige verhaal:
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12524.0
 
Terug
Bovenaan Onderaan