BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd januari 2019 ?Creatief met...?

McPeet zei:
noskos zei:
Je hebt in 2014 al eens met pig candy gewonnen Richard, toen op een stokje. Dat ze nu in een glaasje zitten is denk ik niet creatief genoeg voor de fotowedstrijd van deze keer
Hoezo op voorhand een foto al bestempelen als niet creatief? Dat is toch aan de leden die stemmen, dan blijkt vanzelf of het een creatieve foto is of niet.

Daarbij, wie weet er nu nog wie er in 2014 gewonnen heeft. Dat is 5 jaar geleden, toen het leven nog mooi was, ik nog op hakken liep en de zon altijd scheen.... :)
 
McPeet zei:
noskos zei:
Je hebt in 2014 al eens met pig candy gewonnen Richard, toen op een stokje. Dat ze nu in een glaasje zitten is denk ik niet creatief genoeg voor de fotowedstrijd van deze keer
Hoezo op voorhand een foto al bestempelen als niet creatief? Dat is toch aan de leden die stemmen, dan blijkt vanzelf of het een creatieve foto is of niet.

Foto van 2014 stond ook niet op mijn netvlies, eens met MCPeet gewoon stemmen waar je op wilt stemmen en Dominique heeft ook gelijk, maar haar durf ik sowieso niet tegen te spreken.....
 
Richard Soeteman zei:
McPeet zei:
noskos zei:
Je hebt in 2014 al eens met pig candy gewonnen Richard, toen op een stokje. Dat ze nu in een glaasje zitten is denk ik niet creatief genoeg voor de fotowedstrijd van deze keer
Hoezo op voorhand een foto al bestempelen als niet creatief? Dat is toch aan de leden die stemmen, dan blijkt vanzelf of het een creatieve foto is of niet.

Foto van 2014 stond ook niet op mijn netvlies, eens met MCPeet gewoon stemmen waar je op wilt stemmen en Dominique heeft ook gelijk, maar haar durf ik sowieso niet tegen te spreken.....

Hihihi Ik zeg verder niks, prettige wedstrijd verder. :)
 
Bij meerdere mensen is de aderverkalking nog niet zover doorgedrongen dat ze zich 5 jaar geleden niet meer kunnen herinneren en daardoor viel het op.

Op je bon heb ik geen invloed, Ceriel regelt dat bij Vuur en Rook.

Ik zeg verder nergens dat je gediskwalificeerd bent. Alleen dat het weinig creatief was gezien je er al eens mee hebt gewonnen.

 
Aderverkalking?  :-/ Zullen we even geen ziektes erbij halen? Nergens voor nodig lijkt me...
Of hetgene nou creatief is beslissen de stemmers wel..
 
Natuurlijk bepalen de leden dat.

Maar als ik als beheerder het zie en er over wordt aangesproken dan is het ook mijn taak om er iets over te zeggen.
Stel ik weet het, doe er niets mee en er komt nadat Richard straks wint gezeik over omdat hij dit gerecht al eerder heeft gemaakt en er zelfs mee heeft gewonnen.

In beide situaties ben ik de zeikerd, brenger van het kwade nieuws. Dat is nu eenmaal mijn taak als beheerder.

Ik snap Richard?s reactie ook, dat het niet leuk is om te horen als je er een gerecht op zet.
 
Ik snap het wel, don't shoot the piano player?
Natuurlijk is het jou taak als beheerder/co-founder om zoiets te melden, het ging me meer om de aderverkalking opmerking, leek mij niet nodig.
Maar hey, ik ben ook niet roomser als de paus en zeg ook wel eens dingen die net niet of wel kunnen..
No hard feelings verder  B-)

 
noskos zei:
Natuurlijk bepalen de leden dat.

Maar als ik als beheerder het zie en er over wordt aangesproken dan is het ook mijn taak om er iets over te zeggen.
Stel ik weet het, doe er niets mee en er komt nadat Richard straks wint gezeik over omdat hij dit gerecht al eerder heeft gemaakt en er zelfs mee heeft gewonnen.

In beide situaties ben ik de zeikerd, brenger van het kwade nieuws. Dat is nu eenmaal mijn taak als beheerder.

Ik snap Richard?s reactie ook, dat het niet leuk is om te horen als je er een gerecht op zet.

ik heb enkele jaren geleden elke foto wedstrijd meegedaan, en niet zo zeer om te winnen, maar ook om het forum wat extra "charme" of hoe je het ook wil  noemen te geven.  Nu werd ik om een of ander K*T reden al een keer gediskwalificeerd omdat een side dish niet uit vlees mocht bestaan. (stond niet in de regels vd  opdracht)  Die regel is toen ook on the fly verzonnen en daardoor werd ik gediskwalificeerd. Waarom??  Laat de kijker dat toch bepalen. 
Toen ben ik met de fotowedstrijd gekapt. Maar goed voor mij is de fotowedstrijd gewoon een leuk initiatief, dus dacht we doen gewoon nog eens mee. Das dan gelijk ook weer de laatste keer....


Iedereen die al eens een steak gegrild heeft voor de fotowedstrijd zou dus bij volgende fotowedstrijden geen steak meer mogen grillen want dat heeft ie al eens gemaakt? 
Of het nu creatief is of niet, deze post heeft nu al zo'n negatieve lading meegekregen  dat voor mij de lol er af is...  (duimpje omlaag) En of het nou je taak is of niet als beheerder, soms kan je ook gewoon net doen of je neus bloed. Eventuele stemmers die mijn vorige foto al eens hebben gezien kunnen dan zelf beslissen of ze op deze foto stemmen. 
 
Fijn dat je meedoet Richard, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Succes met je inzending, Happy Days!
 
noskos zei:
Bij meerdere mensen is de aderverkalking nog niet zover doorgedrongen dat ze zich 5 jaar geleden niet meer kunnen herinneren en daardoor viel het op.

Charmant......
 
Hierbij mijn inzending voor "creatief met.."

Pizza Meat Muffins http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20576.new#new

JCIjjVSl.jpg

 
Jet zei:
Leuke en smakelijke inzendingen tot dus ver :)

Mocht iemand nog inspiratie nodig hebben kijk dan even hier.........@McPeet, er staat zelfs een Tonka kiepwagen bij =)) en levende goudvissen :-S

https://www.instagram.com/wewantplatesofficial/?hl=nl
Wat een toffe site. Weet inmiddels wat ik wil maken, nu nog de tijd vinden voor a.s. vrijdag om het te maken (tenzij we er weer een 2-maandelijkse wedstrijd van maken  B-) )
 
Ik had al iets bedacht en ga dat morgen maken... best eigenaardig, ik heb een behoorlijk zomers idee en terwijl ik dit nu type en vandaag aan het voorbereiden ben geweest giert de wind om het huis en is het nat en koud buiten... best een contrast. Ik vind het best in orde dat we af en toe bij gebrek aan voldoende inzendingen de termijn verlengen naar twee maanden, maar we hebben nu al best wat leuk spul bij elkaar. Vind het ook niet helemaal tof ten opzichte van anderen die wel bij weer en wind naar buiten gaan om hun inzending tijdig voor elkaar te hebben.

Ik vind het persoonlijk vooral lastig dat het al zo vroeg donker wordt elke dag... dus morgen een feestelijke lunch!  :D

Succes Peet, maak er wat moois van!
 
Andala! Andala! Arriba! Arriba! Heerlijk. :D
 
Eigenlijk is het niet eerlijk Sander.... Hoe krijg je t toch telkens voor elkaar?  :-O
 
Marcus zei:
Eigenlijk is het niet eerlijk Sander.... Hoe krijg je t toch telkens voor elkaar?  :-O

Vast retorisch, maar laat ik je zeggen dat ik het op de eerste plaats erg leuk vind om te doen! Ik probeer elke maand mee te doen omdat ik het geinig vind om nieuwe dingen te proberen. Soms ook dingen waar ik normaal nooit aan zou denken. Ik voel me dus helemaal niet creatief maar denk er veel over na en vind het leuk te brainstormen en plannetjes te maken. Daar ga ik vrij ver in maar gelukkig heb ik een geweldige vrouw die mij deze uitspattingen gunt... ik zorg ook altijd dat we er samen lekker van kunnen eten (en drinken) en onze kinderen zijn ook makkelijke eters. Voor deze heb ik mijn inspiratie gehaald uit een animatie film 'Verschrikkelijke Ikke' met Gru en 'El Macho'. Daar is een scene dat Gru een sombrero van nacho vol met guacamole op zijn hoofd heeft. Hij breekt steeds een stukje van de rand van de hoed af en haalt die door de groene saus en eet die op. Vond ik tamelijk hilarisch. Ik ben toen gaan proberen om zelf zo'n hoed te maken (stiekum wel in de Ov3n ge?xperimenteerd hoor) maar dat lukte niet goed, bovendien hoe krijg je dan de andere lekkere onderdeeltjes zoals de asperges, gamba's en de steak daarin verwerkt? Dus toen maar voor deze oplossing gekozen... gelukkig zat het weer mee (de dag ervoor sneeuwde het nog nat bij ons en gierde de wind rond het huis) en scheen zelfs nog even de zon, maar met name het gebrek aan daglicht in de avond vind ik pittig dus daarom voor lunch gekozen... dat dus, en dat lekker elke maand! Maar echt, ik vind het leuk!  :D

Natuurlijk heb ik als hobby-fotograaf en goede camera en een vette macro-lens en heb ik wel wat trainingen en workshops gevolgd, maar het gaat er toch maar even om wat je neer wil zetten en hoe... da's toch vooral een kwestie van veel doen en lekker spelen! Maar h?, jij bent toch ook hartstikke lekker bezig de laatste maanden?  ;)
 
Laten we het er op houden dat ik blijkbaar niet uitblink in het geven van complimenten, want zo was het bedoeld ;)

Toch leuk om dan te horen waar het verhaal vandaan komt, en dan de toewijding om zelf een hoed te maken  :p

Helaas is mijn grootse idee voor het thema van deze maand finaal mislukt dus hebben we een alternatief gemaakt wat iets minder spectaculair is maar die zal ik snel nog even posten.
Belangrijkste is wat je zegt, gewoon lekker genieten en dan staat er vanzelf iets moois (maar toch blijft t soms nog lastig)
 
vanzelf... haha!

Heel erg bedankt voor dat compliment, ik snap nu dat je het inderdaad ook gewoon zo kan opvatten!

Nou ik ben benieuwd hoor, leuk dat je er ook weer voor gaat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan