BasBQ
Beef en Steak

Forel recept voor "hangende" forel

Gabrie

Tondelzoeker
Berichten
14
Ja klinkt een beetje raar, maar bij de meeste recepten die ik zo lees om forel te roken gaat men er vanuit dat de forel op het rooster ligt. Als ik die recepten wil gebruiken in mijn smoker waarbij de forellen hangen, DENK ik dat de meeste kruiden er na een paar minuten al weer af gevallen zijn :)

Dus, iemand een recept en instructies om mijn eerste forel in de smoker (hangend dus) te kunnen smoken?

 
ik rook geregeld forel en zalmforel alleen in grotere aantallen.
echt een recept heb ik niet , nachtje in een pekelbad is bij mij standaard.
aan het pekelbad kan je smaakjes toevoegen
op raven.nl vindt je onder de kop forel wat soorten rookzout en ook soorten rookkruiden
voor het hangend roken hebben zij ook prima haken met een dubbele pen
zelf krijg ik de smaak er aan/in door het gebruik van houtsoorten tijdens het roken
wilg eiken beuken appelhout
 
Thx. Wat doet t pekelbad met de vis? Ik krijg ze vanuit een zoetwater vijver en daarna zijn ze ingevroren geweest.
 
pekelbad zorgt voor een vollere smaak.
ik heb al eens forel zonder een pekelbad gerookt maar daar ontbrak net DE smaak aan.
mijn forel en zalmforel komen ook uit de vriezer.
vul een oude tobbe met water , leg de bevroren vis er , doe er zout bij (afhankelijk van de hoeveelheid vis)meestal een pond/iets meer en laat het geheel een nacht staan
meestal is de vis dan wel ontdooit , anders een uurtje geduld meer hebben en proberen voorzichtig of de vis los van elkaar wil komen.
dit alles moet je zelf wat uitvinden , bij mij gaat het vaak om 50 forellen en10 zalmforellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan