BasBQ
Beef en Steak

Flat ribs...

 

Tjap

Sprokkelaar
Berichten
34
Vandaag probeer ik flat ribs te maken.
Vanochtend peper,zout, knoflook en wat uipoeder op de flat ribs. Lekker in laten trekken.

Daarna bbq aan. Temp bleef netjes tussen 110 en 120 maar daarna.... Tot nu toe lukt het me niet om de temperatuur naar beneden te krijgen. Heb al briketten uit de bbq gehaald. Er zitten er nu echt weinig maar Temp knalt richting de 130, 140 graden. Onderste schuif al een tijd dicht maar temp blijft oplopen. Dit overkomt me normaal nooit wat nu. Vlees stijgt wel mooi maar de temp van de bbq krijg ik niet onder controle.....
Heb er een extra thermometer bij omdat ik het gewoon niet geloofde
3d9291e77873d351d460fa07b973fbd7.jpg
29b4ca4c9016e5bfdf6f859b312f29f6.jpg


Iemand raad?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Onder dicht boven bijna helemaal dicht. Kiertje om de rookgassen te laten gaan. Beetje geduld en het komt goed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
paulus1972 zei:
Onder dicht boven bijna helemaal dicht. Kiertje om de rookgassen te laten gaan. Beetje geduld en het komt goed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zal hem boven ook iets verder dicht doen. Grafiekje tot nu toe
6eea328cae413ba5c7d53e4eeeeae12d.jpg


Telkens open om maar meer briketten eruit te halen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
https://blog.thermoworks.com/beef/smoked-beef-short-ribs-temperature-is-a-recipe-for-success/

De laatste keer ribs voor mij heb ik de bovenste link gevolgd temp op 141 graden... De ribs waren fantastisch

Jeroen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Kan ook makkelijk wat hoger in temperatuur. Maar ik gaf antwoord op hoe de temp omlaag te krijgen. En de deksel dicht laten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Uiteindelijk prima gelukt!
7216837bcc462e4f5336d0320b8bbd34.jpg


Bot viel er af toen ik het op wilde pakken

89b5b94b927e6e402844a76a3fe15cf8.jpg





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo vind ik ze het lekkerst!
 
Die zien er toch goed uit. En nog mooi wat vet er in. Heerlijk stukje vlees.

En dat de temperatuur wat schommelt lijkt me niet een groot probleem. Vlees neemt de eerste 3u vooral zn rook op. Daarna niet meer. En als je ze inpakt gaat er ook niet snel vocht verloren. Zijn ze alleen sneller klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan