Beef en Steak

Flat ribs nog op eten na THT datum

Cédric12345

Vuurmaker
Ik heb hier in de diepvries nog een flat rib liggen die ingevroren is op 05/07/24 met een ten minst houdbaar tot datum van 05/70/25.

Is dit nog te riskeren of zeker niet doen?
Wat is jullie mening?
Op het zicht lijken deze nog ok.

1000028572.jpg

Puur op datum zal het nog wel goed zijn, is nog maar net over datum.
Natuurlijk zal je eens ontdooid meer kunnen voelen zien er ruiken.

Als steeds diep gevroren is dat geen enkel probleem! Ruiken na ontdooien is belangrijk, maar heb je daar ervaring mee? Na ontdooien is de kans bij vacuüm verpakt vlees op dat typische vacuüm luchtje aanwezig en dat is er makkelijk af te spoelen even onder de koude kraan... maar dàt luchtje kun je herkennen en onderscheiden van de echt foute lucht... maar dat kun je niet leren door te lezen. Dat moet je herkennen door ervaring. Maar puur op basis van het etiket zou ik er zelf gewoon voor gaan!

Geen probleem hoor, heb ook wel eens over de datum week of 6 nog gegeten.
Wat betreft de vacuüm lucht zodra het mogelijk is verpakking verwijderen en verder laten ontdooien in de koelkast.

Ik heb wel eens longhaas een paar weken over datum gegeten en dat (ik bespaar je de details) kon niet....

Hier ook al vlees weggegooid.
Zelf al ruim voor de datum op verpakking.
Soms word de koude keten of het vacuüm verbroken, dan haal je de THT niet.

Wat Sander 72 zegt +1, kan het niet beter omschrijven.

Gewoon ontdooien en op de BBQ gooien 😁

Go for it! Tenzij er een funky luchtje vanaf komt. Het is niet voor niks “ tenminste houdbaar tot”. En niet “ houdbaar totl”

Uit het plastic kan er ook een funky luchtje aan zitten. Maar dat trekt als het vlees goed is wel weg. Als het steeds harder gaat stinken dan mag het weg. Maar je merkt echt wel het verschil.

Terug
Bovenaan Onderaan